Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1116 ggr
Hjortronsylt
0

Funktionsfrågor om Chrome

Efter att ha svept runt en hel del idag med nya Google Chrome så känner jag mej smått frustrerad.

Verktyg innehåller knappast några alternativ eller inställningsfunktioner, som IE7.

Läste om att "incognito" går att aktivera - vart?Hjälpsökningsfunktionen på Chrome svarar "inget resultat" på vad man än frågar efter, i princip. 

Vill hitta hur man stänger av dagens Historik att inte visas så fort en ny flik används - vart gör man det?

Även vart man stänger av så att Senaste Bokmärken inte visas på varje ny flik man aktiverar?

Läste på Google's hjälpsidor men där slussades man bara till en Holländsk webfilm att titta på när man klickade på en hjälplänk! 

Är bristen på alternativ/ funktioner en bugg eller ska det vara så?

Niklas
0

Med Ctrl + Skift + N öppnar du ett inkognitofönster.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

rumpino
0

jag är bara intresserad av hur mkt datorkraft den tar jmft med alla andra webläsare   :)

Hjortronsylt
0

Tack Niklas! :-)

Niklas
0

#2: Datorkraft i form av processorkraft eller minnesutnyttjande?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AktieTrader
0

Den tar både mindre CPU och minne. Tyvärr verkar den inte funka helt ok med AktieGuiden. Chatten syns inte (du slipper evia) och bilder laddas ner istället för att visas.

rumpino
0

#4 båda delarna tänkte jag  =)

#5 ah, tack så mycket!! då får jag ta o testa den!   :D

guraknugen
0

Finns någon officiell (och seriös) test?

Hm… fattar inte att jag frågade det innan det ens finns en Linuxversion ute… då har jag ju ändå ingen som helst nytta av en sådan test, mer än möjligen marginellt och för skojs skull…

guraknugen
0

Hittade en liten deltest, som verkar ha gått ut på att se hur bra webbläsarna följer aktuella webbstandarder.

rumpino
0

funkar bra på iFokus iaf  =)

germx
0

Mindre CPU och Minne jämfört med alla andra webbläsare? Och hur säker är du på det svaret?

charlie
0

#5 Nej chatten fungerar sa vitt jag vet enbart pa IE. Synd for mig som bara kor Safari..

---