Windows Live Mail vs Office Outlock 2003
Live Mail är tydligen bättre än Outlock Express, mne hur står den mot Mikrosoft Office Outlock 2003
Det går inte riktigt att jämföra, för det är olika saker. Windows Live Mail är för hemanvändare och är bara till för att läsa mail och RSS (och News, men det är det nog få som gör). I WLM finns många trevliga funktioner för att lägga in bilder i mail och sådant.
Office Outlook är en mycket större produkt. Den är främst tänkt att användas tillsammans med Exchange Server och har mail, kalender, kontakter, uppgifter, rss och ännu mer.
Jag älskar Outlook 2007. Men kör ändå WLM för vanlig POP-mail.
Outlook 2007 kostar pengar och det gör inte WLM.
Mvh // Johan
Så jag som är vanlig hemanvändare och inte kan mycket bör använda WML Jag använder bara för mail och inget annat. Mem finns det något enkelt sätt att flytta över alla kontakter
Om du har Outlook Express idag så följer alla kontakter och gamla mail med automatiskt.
Mvh // Johan
Jo jag har express men aldrig använt det
Vad kör du med idag då?
Mvh // Johan
Jag använder WLM idag, betydligt mycket bättre än gamla Outlook Express. Har försök mig på MS outlook i 2007 men inte fått det och fungera som det ska.Det jag saknar i wlm är att det skulle finnas en papperskorg och inte en för varje konto som det är i wlm.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
jag använder outlock 2003
Jag har windows live mail, och det funkar bra. men dock så går det ibland inte att gå in på det e-postprogrammet. det händer liksom inget när jag klickar på ikonen för att öppna det.
någon här som vet varför och hur man åtgärdar detta?
Ett sätt att föra över både kontakter är att helt enkelt att maila dom till ditt WLM…om jag inte har fel.

inte helt överrens med wlm. finns det något alternativ om man vill läsa sina hotmail i en klient?
Outlook 2007 och Outlook 2003 har en Hotmail Connector Addin som du kan använda. Gratis, men kräver WGA-kontroll.
Mvh // Johan

aha, tackar!