Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1008 ggr
Zariah
2008-09-13 15:20
0

Adobe Photoshop Elements 4.0

Hej!

Jag har en skiva med Adobe Photoshop Elements 4.0 som jag använde i min andra dator som hade XP.

Nu har jag köpt ny dator med Vista i. Då gick det inte att installera Photoshop.

Jag undrar finns det nåt man kan ladda hem så jag  kan använda det Photoshop i min nya dator?

/Lotta

[Norum]
2008-09-13 16:06
0

Du kan ändra sökvägen..Installera den direkt på hårddisken. Tex C:Photoshop Då fungerar det! På så sätt går man förbi Vistan och inget krångel. Lovar. :-)

Zariah
2008-09-13 22:55
0

#1 Tack för ditt svar! :-) Ska prova det.

/Lotta

Inkanyezi
2008-09-14 13:24
0

#1 Jag antar att du menar att man "installerar" så som jag gör när jag lägger ett program i Linux för att köra under wine; alltså, jag har programmet installerat på min XP-dator, och jag kopierar hela programmappen, alltså C:\Program\Adobe\Elements till den mapp där jag vill ha den i den andra datorn, och vips, så kan jag använda programmet genom att öppna respektive programfil med wine.

För problemet är ju inte att det inte går att köra programmet, problemet är att det inte låter sig installeras i Vista.

Sedan kan man ju använda exempelvis Irfanview som framsida och öppna för redigering med Shift-E. Eller om man hellre använder Picasa så går det minst lika bra.

Vill man öppna det direkt så tar man med höger musknapp och drar programfilen vart som helst och väljer att göra en genväg. Jag brukar ha mina mest använda program i snabbstartfältet invid startknappen.