Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 940 ggr
rakuLotta
2008-09-23 00:29
0

simpelt?

Hej på er, jag är ju självlärd på data och vissa simpla saker har alltså gått mig förbi. Här kommer alltså en kanske löjlig fråga… men jag skulle vilja lägga upp en videosnutt här på iFokus  som jag fick på mailen idag( min vanliga mail) Jag har sparat den och försökt infoga den till videolänk, men eftersom den är sparad på min dator så finns det ingen länkadress(eller???) Jag försökte högerklicka på den och klipp ut och sen klistra in, men det funkade inte heller. Testade även kopiera, men inte heller det funkade.

Om nån vänlig själ kunde förklara hur man gör hade jag varit evigt tacksam.

Mvh Lotta

Zabbio
2008-09-23 03:50
0

Ok, nu kan jag inte iFokus på det området.

Men för att få en länkadress från nätet behöver du lägga upp den på en internet sajt, tex youtube (finns säkert massor fler, jobbar inte självs så mycket med film). Vet inte om man kan ladda upp den till iFokus.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Kaj
2008-09-23 12:37
0

Video länken är nog tänkt att du skall länka in en fil från internet - alltså inte länka upp en fil och spara i databasen i iFokus (såsom du kan göära med t ex bilder och dokument).

rakuLotta
2008-09-23 12:51
0

Nä det förstår jag, men jag undrar bara hur man gör när man har en videosnutt på sin egna dator, inte från nätet( men den är nog tagen från typ youtube från början, ni vet , en sån där som sen vandrar från folk till folk på mailen) och skulle vilja lägga upp den på forumet i en tråd. Det är det jag försökte göra igår men inte fick till.

Hjortronsylt
2008-09-23 13:16
0

#3    Som Kaj skriver, så kan du inte spara en filmsnutt från din dator på iFokus server och visa här.

Det första du måste göra är att lägga ut din film på ex.vis Youtube. Alltså, ladda upp din film på Youtube's server från din dator. Där får du sedan en URL adress som din filmsnutt ligger på och den adressen länkar du till sedan här på iFokus (eller via mail eller vad du nu vill). 

Här länkar jag till Youtube där du kan kan visa filmsnutten du vill skicka vidare, och det är så du måste göra.

rakuLotta
2008-09-23 13:29
0

Ok, då fick jag svar på min fråga. Förstod inte riktigt vad Kaj menade först. Tack båda!