Webbkameran ?
Jag fick virus på min laptop och därför ominstallerde jag hela datorn, och allt har funkat bra bara att jag inte kan starta den inbyggda webbkameran längre.. Den finns lixom inte längre på datorn :s Men när man är inne på msn så står den där lilla webkameran precis under visningsbilden o när man trycker på den kommer det fram att webbkameran redan används eller inte är inkopplad.. Vad ska jag göra..?
tack hörrni.
Troligen måste du installera drivrutinerna till webbisen igen.
Antingen gör du det via den CD-skiva som följde med den, eller annars kan du leta på tillverkarens hemsida om du bara vet vad kameran är för modell /nummer.
Okej , tack , ska kolla :)
jag gjorde det, och det funka , eller det stod att de intsallerdas men sen när man går in på kameran för o ta kort står det att den inte är installerad :S va gör jag?

Antagligen måste du först avinstallera den och sedan installera om den.
Du går in i kontrollpanelen på system och enhetshanteraren och letar upp kameran och tar bort den därifrån, sedan installerar du drivrutinen från cd-skivan eller använder "hitta ny hårdvara" och installerar.
3# Startade du om datorn efter installationen?
Dubbeklicka annars på .exe installationsfilen/drivrutinen som du laddade hem. Händer något?
Om du öppnar MSN och väljer videosamtal - hittar datorn kameran då?
Kör CCleaner också och rensa gamla filändelser.
Den funkar när man använder den på msn nu, men det står fortfarande att den inte är installerad när man ska ta kort oså me den :S ( Dell webcam center )
Om det är DELL's webkamera så föreslår jag nog att du ringer till deras support imorgon.
Har du annars
1) avinstallerat kameran i Lägg till /Ta bort program
2) kört CCleaner och rensat bort dom gamla filerna
3) installerat kameran
4) startat om datorn
Okej, men CCleander, var skaffar man det då ?
#8 Ccleaner skaffar du här
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Har du använt DELL's Resource CD, som det står att du ska göra i felmeddelandet? Ring till DELL's support nu annars, dom har öppet.
Ps. Såg av en händelse på bilden, att du behöver uppdatera Windows Defender och göra en scan, den varnar. ;-)
Höhö okej jag gjorde en uppdaterning nu ;)
ja jag får väl ringa till dom då och höra för jag har använt den skivan och allt… fattar inte vrf det inte funkar? Men tack ska du ha :)