Skydd mot hacker
Jag har ett problem och det är att för en massa månader sedan så fick jag hjälp med fjärrhjälp.
Nu när jag och hjälpen tydligen blivit ovänner så har mina PM här på iFokus blivit lästa och använda av den som hjälpte mig.
Jag har inte skickat vidare, dom vars PM h*n har läst har inte skickat dom "hjälpen"
Jag frågade Niklas om hjälp men han ser inget i ip loggen.
Jag bor ensam och ingen annan är på min dator.
Så min fråga är, kan h*n ha lagt in ett program i datorna som ger henne tillgång till den även när jag inte tillåtit det? Om det finns sådant program, var ska jag söka och hur blir jag av med det?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Svar ja. Kan ha installerat en keylogger som ser alla dina knapptryckningar. Ladda ned superantispyware och scanna med det. Byt därefter lösenord på precis allt.
Något så f*rb*nnat irriterande… och vi som var vänner… vem gör så mot sin vän?
Ska göra som du sa… Men grinig är jag…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Gå även in på Start - Kontrollpanelen - System - Fjärrsessioner
och bocka av (om det nu är ibockat) fjärrhjälp.
Nu måste jag sticka in med en fråga.
Hos mig är det kryssat i " tillåt att erbjudanden till fjärrhjälp skickas från den här datorn"
Ska jag ta bort det ?
"Tillåt att användare fjärransluter till den här datorn" är inte kyssat
Jag är ensam på den här datorn och kan inte se att någon annan ska behöva komma in via min dator…….eller fattar jag det fel ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Ska jag rycka ur internetkabeln innan jag kör programmet?
#5: Jag tror inte att du behöver det. Det bör hitta om det finns något konstigt ändå.
Vänliga hälsningar
Niklas