Hur funkar ett sådant koncept?
Ni har säkert stött på såna här sidor där man ska kunna tjäna
pengar utan att lyfta ett finger.
Senast nu ikväll stötte jag på en sida som heter TPM Rotator.
http://tpmrotator.com/n/?18011
Man måste fylla i hemadress etc utan att få någon information
om vad det hela går ut på.
Det jag undrar är hur det är tänkt att funka?
Vad är idén med såna sidor?
Det låter ju för bra för att vara sant, och oftast brukar det ju
vara för bra för att kunna vara sant också.

du menar ändå inte att du tror på sånt ? 

Nej man är ju ytterst skeptisk.
Men deras idé menar jag. Hur menar dom att man skulle kunna tjäna bra på att knappt jobba?
Deras idé är ju en sak, sedan hur verkligheten ser ut är en annan.
Fortsätt med all rätt att vara skeptisk. I stora drag går konceptet ut på att göra som han som har sidan. Dvs pyramidspel.
Du betalar in $597 (gäller just hans sida) och får tillgång till deras "fantastiska" utbildningspaket som går ut på att du ska sätta upp en sida som ser ut precis som hans. På sidan ska du försöka få andra människor att gå på samma sak som du själv har gjort och på så sätt tjäna pengar på deras dumhet.
Logikens regler säger att du inte kan tjäna pengar på det här sättet. Den som hittade på det från början och lyckas bedra tillräckligt många människor kan nog tjäna en slant på det men inte alla andra som går på det i sin tur.
Och om du ändå är inne på att bli en bedragare finns det nog andra enklare sätt att begå brott… ;-)
Tom
Sånt där ska man inte gå på. Alltså hur kunna tjäna pengar utan att lyfta ett finger. Jag i mitt fall tror mera på en lottovinst då 
Min karl svarade på ett Nigeriabrev en gång (en annan typ av bedrägeri, för det är vad jag anser att detta är). Det blev lite brevväxling. Han visste ju vad han gjorde så jag var lugn. Tror bestämt att det var någon i Sydafrika som fick kalla fötter till sist eftersom han tänkte sig ner och hämta pengarna och brevväxlingen upphörde. (hi hi) 

Ja då förstår jag.
Det lönar sig så länge man kan skaffa "kunder" under sig,
men råkar man själv hamna längst ner i pyramiden
utan att skaffa "kunder" så är man rökt på pengarna?

Precis som TOm säger. Det är ett pyramidspel. Detta är dessutom förbjudet enligt svensk lag. Man försöker komma runt det genom att sälja ett startpaket (vilket egentligen är kravet för att det inte skall vara ett pyramidspel som är olagligt) men detta skulle aldrig hålla i svensk domstol. Det kan jag lova.
Håll fingrarna borta från denna sida är mitt tips
Jag håller med Kaj. Håll fingren borta.
Jag klickar inte på länken av den enkla anledningen att url:en innehåller en sifferkombination (18011) dvs ett affilliateID vilket innebär att någon tjänar pengar på mina klick.
Det går ut på att få folk att regga sig under en själv…vilket görs med en sådan länk.
Jag tycker att om man ställer en undrande fråga om en sida så skickar man endast adressen till sidan och inte adressen till ens egna affilliateID…och sedan försöker att få någon att regga sig där.
Inget illa menat…det ser bara lite illa ut.

"Ooh" 
Ingen tvingar dig att klicka på länken, nej.
Och inte har väl jag försökt få någon att regga sig där heller?
mikal, var det ditt eget affilliateID?
Tom

Tom, nä det var det inte.
Jag ställde en fråga hur ett sånt där system fungerar.
Mikal, Jag var bara nyfiken eftersom zpookey informerade om vad siffrorna står för.
Tom
Ett tips om man ser länkar med sådana siffror (behöver inte vara siffror, det kan vara bokstäver också) är att radera allt utom domän och toppdomän…i detta fallet blir det. http://tpmrotator.com
Om man låter /n/ stå kvar så ser man att sidan försöker att registrera "credit" till någon men eftersom att man har raderat id:t så vet inte sidan vad det är den ska registrera eller vem som ska ha "credit"
http://tpmrotator.com/n/