Datorn iFokus

Datorn

Etikett: windows
Läst 965 ggr
SimsBrooke
0

Bränna över bilder till en Cdskiva

Hur ska man kunna bränna över bilder till en Cdskiva? Har Vista. HJÄLP MEJ Snälla!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

pentsium
0

sätt en tom skiva i cd-brännaren och dra över de bilder du vill bränna dit

johan
0

När du stoppar in en tom skiva kommer den att visas i Utforskaren. Precis som #1 skriver är det sedan bara att kopiera dit filerna som till vilken mapp som helst. Sedan kan man högerklicka och välja att bränna skivan.

Mvh // Johan

SimsBrooke
0

Funkar inte så enkelt.. Har bara en DVD brännare men jag tycker inte det ska vara några problem med att ha en cdskiva i den..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Inkanyezi
0

DVD-brännare funkar inte alltid helt bra till CD även om de i princip ska det; i många fall kan brännaren både skriva till CD och läsa den, men det kan hända att en annan DVD- eller CD-läsare inte kan läsa skivan. Efter att ha misslyckats tillräckligt många gånger använder jag aldrig DVD-brännare för CD-ROM numera utan en CD-brännare. På så sätt slipper jag de kompatibilitetsproblemen. En CD som har bränts i CD-brännare kan i regel läsas både med DVD- och CD-stationer.

Till en del anses problemen höra ihop med vilken typ (märke) som skivan har, men det finns ingen som törs lova att brännare och skiva ska passa ihop…

Alltså, bränn DVD med DVD-brännare, och CD med CD-brännare. Sedan är det inget problem att använda DVD-brännaren för att läsa en CD-ROM.

Annars ska det vara precis så enkelt att skapa en CD. Man bara drar filerna man ska bränna till en eller flera mappar som man skapar i cd-brännaren. När man sedan ska bränna måste man stoppa i en tom eller återskrivbar skiva och välja "bränn de här filerna till cd", ett val som dyker upp i vänsterkolumnen på utforskarfönstret.