Messenger BETA problem
Egentligen ett "onödigt" inlägg men jag slänger ut frågan ändå ; har ni XP-användare problem att få Messenger Live Beta att fungera?
Själva installationen gick bra, likaså att logga in. Men direkt efter inloggningen kommer det upp en ruta som säger att programmet måste stängas ner. Sedan loggas man ut. Inga felkoder ges. Har testat av/ominstallation 4 gånger nu, samma visa även på våra övriga datorer i hemmet.
Hade samma problem på min laptop, så jag gav upp tanken på att försöka få det och funka på den. Men på min stationära funkar det kanon.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Då kan man undra - vad är det för udda eller speciellt med en laptop som gör att (flertalet) program ofta strular? I alla fall är det så på vår bärbara fast den både är betydligt nyare och har bättre "allt" än dom stationära.

Ofta är det ju faktiskt så att det är "fel 40" nu inte sagt att det är det i detta fall,, men jag har problemet här i huset…min son har en exakt lika dan dator som jag…jag har inga problem (peppar peppar) medan han hela tiden får fel än hit och än dit…men han installerar ju å andra sidan en hel del spel och nerladdade program som ofta skapar krockar i systemet….
Kör själv messenger Betan helt utan problem….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Fungerar prima för mig, om man bortser från att om man skriver in ett eget kortkommando för en egen smilis så måste man vänta 20sek med att posta innan den dyker upp
Verkar helt omöjligt att kunna ladda hem några som helst BETA, förstår inte alls vad som blockerar / vad som är felet?
Försökte ladda hem nya YAHOO Messenger 9.0 istället…. men då hänvisar den till att en inte kan ladda källan DLL - vad betyder det?
Försökte också ladda hem Internet Explorer 8 BETA 2 ….. men knappast förvånande - det funkar inte heller!
Alla vanliga "färdiga" program funkar men det verkar omöjligt med BETA-versioner.
Har testat att stänga av befintliga antivirus- och skyddsprogram före installationerna, men ändå stoppas dom.
Har någon några förslag på vad som blockerar?
Efter en del surfande efter vad som orsakar problemet, har det visat sej att det är mer vanligt än ovanligt att BETA 9 funkar, verkar det som.
Undrar bara vad det är som blockerarar och/eller stänger ner programmet? Visade sej att det var Adobe Reader 9 som blockerade så att IE8 inte kunde installeras på vår dator i alla fall.
En del har Vista och en del XP, men problemet verkar vara detsamma med MSN 9 Beta.
Windows live communications platform har slutat att fungera