Datorn iFokus

Datorn

Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 1017 ggr
johan
0

Gömd router

Idag har jag gjort ett försök att få undan modem, router och lite annat skräp från golvet i nya lägenheten. De har fått bo i en låda i TV-bänken. Hur påverkar detta prestandan?

Mvh // Johan

mans
0

Det enda som skulle kunna påverkas borde väl ev. vara trådlösa nätverket? Där kan du ju göra mätningar, antingen med kismet eller med den inbyggda mätaren i Windows XP (antar att det finns en?)

/M;

Sassir
0

Om en switch t.ex blir för varm av överbelastning kan de krasha, hände mig när jag och några polare satt på Lan men det fixade vi med en burk med is som stod ovanpå den. Så det är viktigt att de får ventilation och inte blir allför varma där inne i din låda.

Erik
0

En burk is är kanske inte att rekommendera för den lite mer permanenta lösningen. =P Tror routrar kan krasha eller bli slöa om de blir varma. Om de har tillgång till luft och inte är inneslutna i för små utrymmen bör det dock inte vara några problem.

johan
0

Den här ligger i en ganska stor byrålåda utan annat i. På baksidan har jag gjort ett tillräckligt stort lufthål för att få in strömsladdar och nätverkssladdar, ca 3 cm i diameter.

Kände på routern igår och den var inte alls varm iaf.

Mvh // Johan

charlie
0

Skaffa dig en AirPort Extreme då kan den lätt få stå på vardagsrumsbordet. ;)

---