Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 716 ggr
Tom
2008-10-11 22:24
0

WMP alternativ?

Finns det något program som man kan använda som alternativ till Windows Media Player men ändå kunna använda fjärren som hör till WMP?

/ Tom

johan
2008-10-12 00:41
0

Fjärr till Media Player? Menar du möjligen Media Center?

I vilket fall som… De flesta knapparna på fjärrkontroller till datorer är standard, speciellt de för att växla låt, ändra volym, play, pause etc. Jag kör samma fjärr oavsett om jag kör iTunes, WMP, WMC, PowerDVD, Media Player Classic. 

Det jag dock märkt i andra program, t ex iTunes, är att många av knapparna bara fungerar när programfönstret är aktivt.

Om du har en icke-microsoft-fjärr, t ex ATI:s Remote Wonder, så finns det program för att bestämma exakt vad varje knapp ska skicka för tangentbordskod eller starta program.

Mvh // Johan

Tom
2008-10-16 12:14
0

Jag menar Media Player men det kan så klart vara så att fjärren är avsedd för Media Center.

När jag försöker styra WinAmp med fjärren så fungerar det inte.

Jag vill slippa Microsofts program eftersom jag har så enormt svårt för deras (enligt mig) ologiska gränssnitt. De har tusen olika listor med en massa olika namn och inställningar och man vet aldrig vad som ska spelas och vilka låtar som bara ligger och skräpar i olika listor och… suck…

ATI:s variant verkar vara en bra lösning om man inte kan styra andra program med Microsofts, tack!

pentsium
2008-10-16 23:48
0

kan du inte gå in i snabbtangenter-menyn i winamp och ändra det till att responda på fjärren?

Tom
2008-10-19 02:40
0

#3, Vet inte men jag ska prova snarast.

pentsium
2008-10-19 13:17
0

det kan räcka med att bara aktivera stöd för globala snabbtangenter för att det ska fungera

Tom
2008-10-22 02:11
0

#3, Det fungerade att ställa in lite i inställningarna.

Tack för era råd och idéer!