Problem med skrivare
Hej på er! Jag funderade på om någon vet vad det kan vara för broblem när jag inte får min förb***ade skrivare att fungera? Allt ser ut att stämma, men när jag klickar på "skriv ut händer det inte ett skit. Jag har en HP deskjet F2180 skrivare och en acer travelmate 5530G os Windows Vista home premium 32-bitar. Vad ska jag göra?! 

Har du kvar installations-CD'n till skrivaren? Om du har det, testa att avinstallera skrivaren helt från datorn och installera den igen, som ett första steg i felsökningen.
#1 Har inte kört Vista, men jag har för mig att skrivarkön brukar tömmas om man stänger av skrivaren (efter att man försökt ta bort allt i kön via skrivarköprogrammet).
Angående det andra, har du försökt skriva ut en testsida? Eller att testa kommunikationen? Det brukar dyka upp möjligheter till det när man installerar skrivaren, har jag för mig. Annars hittar man det säkert på annat håll, kanske bland skrivarinställningarna eller nåt.

#3 Har försökt skriva ut testsida och den hamnar bara i skrivarkön sen hädner det inget mer än så…
#2 Jepp har avinstallerat och haft mig en hel del ;)
Och det finns drivrutiner till skrivaren som ska funka i Vista?

Har du kontrollerat inställningarna?
Jag vill tro att inställningarna är riktiga från början, men har varit med om annat. Det är väl en relativt billig bläckstråleskrivare och då kan man få justera lite här och där. Att dokumentet ligger kvar, kan exempelvis bero på att enheten faktiskt är inställd för att spara det.
Det följde väl med en manual? Har du läst igenom den?
#0 Här hittar du senaste drivrutinen för din skrivare för Windows Vista.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek