Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 944 ggr
johan
0

Scaleo C - Del 2

Idag kom jag hem från jobbet och fortsatte slåss med Scaleo C:n. Det visade sig att det var det trådlösa tangentbordet som strulade till allt. När jag avinstallerade det så började genast fjärrkontrollen och knapparna på datorn också att fungera.

Jag hade sedan tidigare ett blåtandstangentbord från Logitech som jag gillar väldigt mycket, så jag hade ändå tänkt att använda det. När det var installerat så fungerade allt perfekt.

Nu har jag fått DVD:n regionsfri, konfigurerat TV:n och musik och film håller på att kopieras över. Det som återstår är att få alla kanaler i rätt ordning och att få lite ordning på sladdhärvan.

Jag ska berätta mer om Windows Media Center när jag använt det lite till. Och hur coolt det är tillsammans med Qtek-telefonen.. :)

Mvh // Johan

mans
0

Ja, det vill jag jättegärna höra!

Hur fick du din DVD regionsfri? Vilken DVD-rom var det som satt i?

johan
0

Jag kör DVD Region Free. Det är mjukvara.

Mvh // Johan

mans
0

Aha, fusk! :)

Man måste ju för tusan in och flasha om firmware, annars är det ju… …fusk.

Allvarligt talat, funkar det verkligen bra och smidigt med att bara köra mjukvara för att göra den regionfri? Sista jag provade nåt sånt (flera år sen iofs) funkade det inget vidare, men det kanske beror på märke på DVD-rom och sånt.

johan
0

Jag har kört DVD Region Free senaste tre åren därför att jag inte hittade något firmware till min spelare. Jag tycker aldrig jag har haft anledning att hitta något annat.

När MCE-datorn kom så försökte jag inte ens google fram ny firmware utan körde direkt med DVD Region Free.

Mvh // Johan

Kaj
0

Grattis Johan, ser fram emot att få en feedback på hur WMC funkar.

Jennix
0

Vad är DVD Region Free och var får man tag på det? Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!