VB6 Applikation
Jag har tidigare gjort en liten applikation i Visual Basic 6. Har nu laddat ner och börjat kolla på VB Express Edition, men vill under tiden kunna köra min gamla vb6 applikation.
har inte tillgång tillgång till vb6 längre (ny dator) så jag kan inte installera om det. Och när jag på den tidigare datorn gjort en exfil, så saknas nu på den nya filer som krävs för att den skall kunna köras. (tabctl32.ocx). Gissar dessutom att om jag skulle hitta och installera den komponenten - så skulle något nytt meddelande dyka upp.
Förslag på vad man skall göra? Har fortfarande - ett tag till - tillgång till datorn med vb6 installerat. Kan man kompilera en exe-fil så att allt som ens program behöver installeras när man kör den… eller kan man på något enkelt sätt göra något setupprogram till min applikation så att jag kan köra den på nya datorn utan att vb6 är installerat?
Tack på förhand,
/Martin
mvh Martin

Package and deployment wizard är nog det bästa alternativet. Annars kommer du behöva vbrun60.dll och alla dller och ocxer som ditt projekt användar.
Mvh // Johan