Problem med skärmen!
Hej jag har fått problem med skärmen på min dator. När man är inne på datorn så brukar ju rutan vara fyrkantig. Det är den inte nu! Min ruta ser mer ut i den här formen:
Hm försökte göra en ruta av tecken men gick inte alls bra så jag får försöka att förklara. Det är platt på ovan och undersidan fast på kanterna så är den liksom rund ring som pekar innåt på båda sidorna. Jag har jämnt precis sutit och läst vad jag skrivit och fattar knappt själv vad jag menar men får hoppas att ni gör det!

Jag antar att det inte är en platt skärm.
De flesta skärmar har inställningar för olika saker, bland annat just det som du beskriver. Man når inställningarna via ett menysystem för skärmen, det kan vara olika utformat, men oftast är det några knappar i nedre kanten av skärmen i mitten. En av dem aktiverar menyn, två av dem flyttar upp och ner eller åt sidan i menyn, man går in i nästa menyläge genom att trycka en gång till på menyknappen. En del skärmar har en knapp för att gå tillbaka, andra saknar den och går tillbaka om man väntar en stund utan att trycka någon knapp. Nästan alla skärmar lämnar menysystemet efter en tid av inaktivitet.
När du bläddrar igenom menyerna kommer du antagligen till "Geometry" eller någon bild som visar att man kan ändra formen, och en av bilderna man kan välja är just den form som du visar här.
Tack för hjälpen! Tillslut slyckades jag trycka på rätt knapp!