Regionfri DVD
Jag har första två säsongerna av American Chopper på DVD för region 1. Är det någon som vet om/hur man kan göra DVD-spelaren i Dell Latitude D820 regionfri? Xbox går väl inte att göra regionfri utan att byta hårdvara?
Vänliga hälsningar
Niklas
Installera programmet DVD Region Free. Den lägger sig som ett filter mellan programmet för att spela DVD och hårdvaran. Fungerar klockrent.
Mvh // Johan
Tack för tipset! När jag sökte efter DVD Region Free fick jag 25000000 träffar. Du råkar inte veta vilken som är rätt?
Vänliga hälsningar
Niklas
Här t ex:
>> http://www.tucows.com/preview/279162
Jag har inte provat gratis-varianten dock. Och den versionen jag har är flera år gammal, men den fungerar klockrent.
Mvh // Johan
Det funkar! :-) När testversionen går ut kanske jag har hittat något gratis program ifall jag inte har sett klart skivorna.
Vänliga hälsningar
Niklas
Asch, provversionen tillåter bara 15 minuter koll! :-( Någon som vet något annat program?
Vänliga hälsningar
Niklas
Du kanske kan Googla från något crack eller köpa det. Det är ju ett oumbärligt program. Jag har som sagt haft samma version i snart 4 år. Rätt låg kostnad per film för min del. :)
Mvh // Johan

VideoHelp har en lista för hur du kan göra dina DVD spelare regionsfria mha fjärrkontrollen (oftast). Det är samma metod som OnOff, Siba, Elgiganten mfl använder sig av mot en avgift på ett par hundra kr.
Vet ej om Dell datorer finns där men du kan ju kolla

Om du inte lyckas med det kan du ju alltid rippa DVDn till en ny och då välja att göra den nya regionsfri.
DVDShrink är ett bra gratis verktyg. Du hittar DVDShrink här
OBS! det finns en version av DVDShrink som heter DVDShrink 2007 som man tar betalt för. Detta är en bluff sida. DVDShrink är utveckald för gratis distribution. DVDShrink 2007 är samma som den fria versionen men någon typ har tagit den och bundlat om den för att kunna ta betalt.

Jag säkte på regionsfri och hittade denna tråd. Eftersom svaren är gamla kanske det finns nya program som kan rekommenderas?
Frågan är: finns det något gratis program som gör datorn regionsfri? 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#8 Kaj, den enda nedladdningslänk som fanns via din länk, gick till Dvd Shrink 2008. Är den ok eller är det också en bluffsida?
#10: Jag använder DVD Region Free. Kör en gammal version, men den fungerar hur bra som helst. Fungerar även för att göra min blurayspelare regionsfri.
Vet inte exakt var man köper eller laddar ned det. Har haft den i många år nu och minns inte hur jag fick tag på det.
Mvh // Johan
Är en bra sida vad gäller mycket, 99.99% virus fri och uppdateras frekvent.
OCH! innan moraltanterna här på forumet slår till finns det legala aspekter på den sidan med.
Jag hittade nåt som heter Any DVD, vilket funkar så där… Inte alltid 100% men det kan ju vara Windows MediaPlayer som strular också. Nåja, så småningom får jag skaffa mig en regionsfri DVD-spelare så allt fixar sig. 
Tack för hjälpen!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!