Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3030 ggr
Anna
2008-11-01 21:23
0

Två trojaner

Har två trojaner på datorn som jag inte lyckas få bukt med.

Trojan-Keylogger.WIN32.Fung

och

Trojan-Downloader:W32/Virtumonde.V

(osäker på stavning, skriver ur minnet)

Vet vad båda gör och vilka sorts trojaner det är. Den sista, Virtumonde, ska tydligen vara en svår att få bort…

Har scannat med Anti-Malware och den hittar dem inte överhuvudtaget.
Superantispyware hittade 77 tracking cookies som jag satte i karantän - det stod sedan att samtliga tracking cookies hade raderats. Efter detta har jag inte märkt av Fung-trojanen, men den kanske finns kvar ändå?

Jag har 50.000 bilder på min D-hårddisk varav kanske 25% är säkerhetskopierade (idiotiskt, jag vet!). Jag vill verkligen göra allt för att rädda dessa bilder då många betyder mycket och många tillhör mina kunder (är fotograf).

Jag har nätverkskabeln utdragen och internet disconnectat när jag scannar, kopplar bara in när jag ska försöka hitta mer saker som kan hjälpa.

Vad mer kan jag scanna med?

Tacksam för hjälp!

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
2008-11-01 21:44
0

Scannade med Hijackthis. Loggen blev följande:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:32:46, on 2008-11-01
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\Program Files\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe
C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Telia\Supportassistent\bin\sprtcmd.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\Nikon\PictureProject\NkbMonitor.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSMA32.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSMB32.EXE
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FCH32.EXE
C:\Program Files\Telia\Supportassistent\bin\sprtsvc.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FAMEH32.EXE
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSAUA\program\fsaua.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSAUA\program\fsus.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.se/0SESVSE/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R3 - URLSearchHook: Winamp Search Class - {57BCA5FA-5DBB-45a2-B558-1755C3F6253B} - C:\Program Files\Winamp Toolbar\winamptb.dll (file missing)
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Winamp Toolbar Loader - {25CEE8EC-5730-41bc-8B58-22DDC8AB8C20} - C:\Program Files\Winamp Toolbar\winamptb.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Winamp Toolbar - {EBF2BA02-9094-4c5a-858B-BB198F3D8DE2} - C:\Program Files\Winamp Toolbar\winamptb.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Program Files\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Program Files\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CanonSolutionMenu] C:\Program Files\Canon\SolutionMenu\CNSLMAIN.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [CanonMyPrinter] C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Telia] "C:\Program Files\Telia\Supportassistent\bin\sprtcmd.exe" /P Telia
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [WhenUSave] "C:\Program Files\Save\Save.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Orb] "C:\Program Files\Winamp Remote\bin\OrbTray.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [wixpo] "C:\Documents and Settings\Anna Attlid\Application Data\Google\mupd1_2_1931888.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: NkbMonitor.exe.lnk = C:\Program Files\Nikon\PictureProject\NkbMonitor.exe
O8 - Extra context menu item: &Winamp Search - C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Winamp Toolbar\ieToolbar\resources\en-US\local\search.html
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Locate Spot on Map by GPS - C:\Program Files\Opanda\IExif 2.3\IExifMap.htm
O8 - Extra context menu item: View Exif/GPS/IPTC with IExif - C:\Program Files\Opanda\IExif 2.3\IExifCom.htm
O8 - Extra context menu item: Öppna på ny flik i bakgrunden - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\sv-se\msntabres.dll.mui/229?54d7052ad80c4c00ad71f7a527bacd77
O8 - Extra context menu item: Öppna på ny flik i förgrunden - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\sv-se\msntabres.dll.mui/230?54d7052ad80c4c00ad71f7a527bacd77
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {DC6FEBC5-0A2D-458A-A01B-5DB15EEC4305} (IlosoftImageUploadCtl Class) - http://webc.mikaelalarsson.se/controls/IlosoftImageUpload.dll
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjänst (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SupportSoft Sprocket Service (telia) (sprtsvc_telia) - SupportSoft, Inc. - C:\Program Files\Telia\Supportassistent\bin\sprtsvc.exe
O23 - Service: SupportSoft RemoteAssist - SupportSoft, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SupportSoft\bin\ssrc.exe

--
End of file - 9633 bytes

Någon som kan hjälpa mig tyda den? Behöver hjälp med VAR virusen befinner sig. Finns de på C-hårddisken är det inte lika illa, finns de på D är det värre eftersom det är på D alla mina bilder finns i princip.

annaattlid.se

Krycke
2008-11-02 00:23
0

Kan inget om hijackthis och Vundo viruset är svårt att få bort som sagt.

Men någon av dessa kan ha uppdaterat till att ta bort de nya virusen. De är online scanners dvs du behöver inte installera något utan låt köra och se vad som händer. Lovar inga resultat.

http://www.eset.com/onlinescan/

http://housecall.trendmicro.com/

Anna
2008-11-02 01:13
0

#2 tack, ska prova imorgon.

Har iaf lyckats lokalisera två infekterade .exe-filer som antagligen är bovarna i dramat, båda ligger på C-disken (som misstänkt) så imorgon ska jag säkerhetskopiera alla bilder ut på CD-skivor (vågar inte koppla in min externa hårddisk) och sedan blir det helt enkelt omformatering av datorn + nytt operativsystem. Kör med gamla XP Pro från typ 1800-talet, inte så konstigt att massa virus hittar till mig…

annaattlid.se

[PeterWem]
2008-11-02 10:31
0

Jag misstänker stark att varken nod32 eller trendmicro kan ta bort trojanerna. Och beträffande tracking cookies är de ofarliga.

Dessa ska du kryssa i i hijackthis och radera:

O4 - HKCU\..\Run: [wixpo] "C:\Documents and Settings\Anna Attlid\Application Data\Google\mupd1_2_1931888.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [WhenUSave] "C:\Program Files\Save\Save.exe"

Leta även upp filen som ligger i din Save-mapp och radera den. Detsamma gäller filen mupd1_2_1931888.exe som ligger i documents and settings anna attlid application data och google

Döp om din startfil för Hijackshis.exe till hi.exe och posta en ny logg.

Var det Malwarebytes antimalware du testat eller något annat program som bara heter antimalware? Uppdaterat Malwarebytes och scannat på fullständig scan?

Du har förresten en väldigt gammal version av java som du bör uppdatera efter att vi fått bort trojanerna.

Har du länken som du fick trojanen i kvar? Skicka den i så fall till min mejl, peterwem@ hotm….

Anna
2008-11-02 12:34
0

#4 Problemet är att Save-mappen och save.exe verkar vara dolda filer, de finns inte på min dator (och jag har "show hidden files" iklickat i folderoptions).

Jag vet inte varifrån jag fick trojanerna, iallafall inte säkert. Förra gången jag fick en trojan var när jag laddade ner en film med hjälp av µTorrent och en torrent från mininova har jag för mig. Sedan dess har jag inte laddat ner någonting, men igår laddade jag ner två torrenter innehållandes två serieavsnitt. Poff, två trojaner igen. Verkar vara därifrån… Dessa avsnitt har jag ju självklart raderat från datorn men det var nog försent.

Och hur var det nu, ladda ner är lagligt, fildelning är olagligt? Oskyldig

Att jag har en gammal javaverison vet jag, slarvigt! Jag är dålig på att uppdatera mina program & sådant.

annaattlid.se

Anna
2008-11-02 12:45
0

Ja det var Malwarebytes Anti-malware jag använde. Den nyaste tror jag, både snabb scanning och fullständig scanning 2 ggr.

Tror jag bytte namn till hi.exe nu, här är loggen isåfall.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 11:44:10, on 2008-11-02
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSMA32.EXE
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSMB32.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Telia\Supportassistent\bin\sprtsvc.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FCH32.EXE
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FAMEH32.EXE
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSAUA\program\fsaua.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSAUA\program\fsus.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\Program Files\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe
C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Telia\Supportassistent\bin\sprtcmd.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\Nikon\PictureProject\NkbMonitor.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.se/0SESVSE/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R3 - URLSearchHook: Winamp Search Class - {57BCA5FA-5DBB-45a2-B558-1755C3F6253B} - C:\Program Files\Winamp Toolbar\winamptb.dll (file missing)
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Winamp Toolbar Loader - {25CEE8EC-5730-41bc-8B58-22DDC8AB8C20} - C:\Program Files\Winamp Toolbar\winamptb.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Winamp Toolbar - {EBF2BA02-9094-4c5a-858B-BB198F3D8DE2} - C:\Program Files\Winamp Toolbar\winamptb.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Program Files\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Program Files\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CanonSolutionMenu] C:\Program Files\Canon\SolutionMenu\CNSLMAIN.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [CanonMyPrinter] C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Telia] "C:\Program Files\Telia\Supportassistent\bin\sprtcmd.exe" /P Telia
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Orb] "C:\Program Files\Winamp Remote\bin\OrbTray.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: NkbMonitor.exe.lnk = C:\Program Files\Nikon\PictureProject\NkbMonitor.exe
O8 - Extra context menu item: &Winamp Search - C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Winamp Toolbar\ieToolbar\resources\en-US\local\search.html
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Locate Spot on Map by GPS - C:\Program Files\Opanda\IExif 2.3\IExifMap.htm
O8 - Extra context menu item: View Exif/GPS/IPTC with IExif - C:\Program Files\Opanda\IExif 2.3\IExifCom.htm
O8 - Extra context menu item: Öppna på ny flik i bakgrunden - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\sv-se\msntabres.dll.mui/229?54d7052ad80c4c00ad71f7a527bacd77
O8 - Extra context menu item: Öppna på ny flik i förgrunden - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\sv-se\msntabres.dll.mui/230?54d7052ad80c4c00ad71f7a527bacd77
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {DC6FEBC5-0A2D-458A-A01B-5DB15EEC4305} (IlosoftImageUploadCtl Class) - http://webc.mikaelalarsson.se/controls/IlosoftImageUpload.dll
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjänst (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SupportSoft Sprocket Service (telia) (sprtsvc_telia) - SupportSoft, Inc. - C:\Program Files\Telia\Supportassistent\bin\sprtsvc.exe
O23 - Service: SupportSoft RemoteAssist - SupportSoft, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SupportSoft\bin\ssrc.exe

--
End of file - 9381 bytes

annaattlid.se

[PeterWem]
2008-11-02 12:46
0

Skriv in C:\Program Files\Save i adressfältet i valfri mapp.

Testa även att starta malwarebytes antimalware, verktyg, filmördaren, kör verktyg och välj samma adress till mappen.

Har du startat om datorn innan du postade den senaste loggen?

Edit: Du måste ha ändrat genvägen till hijackthis.exe och inte själva startfilen eftersom den ser ut så här i loggen:

Den ska heta:

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\Hi.exe

Lägg till mig på din msn så tar vi det däröver, peterwem@

Anna
2008-11-02 12:54
0

Tack Peter! Det är guldvärt. Lägger till dig.

annaattlid.se