adobe flash player
Har länge haft SMHI:s sida på min dator och snabbt kunnat se kommande väder (bor på landet och det är bra att veta om skall ge sig ut i trafiken eller inte) Nu kommer det upp om att jag måste ha Flash Player 8 eller mer för att kunna se sidan. Har suttit och krånglat och till sist fanns ett meddelande att jag kunde avinstallera den gamla och sedan installera den nyare versionen. Men dettta verkar totalt omöjligt. Det vill inte, har försökt minst 10 ggr på SMHI:s sida och på Adobes sida, men det slutar hela tiden med att jag skall klicka på AntiVexkontroll för Adobe. Jag klickar men samma sida kommer upp och allt verkar omöjligt. Nu kan inte jag se vädret och min man kan inte se Stryktips och Europatips. Det fanna även en nerladdning av Adobe Shockwave Player 11 på samma sida och den gick att ladda ner. Kan någon ge mig lite råd?
Du ska inte behöva avinstallera den gamla versionen av Flash Player, det sköter programmet automatiskt och installerar den nya versionen.
Klicka på "Agree and Install" på den här sidan välj sedan "kör" och "installera". Är det på den sidan det tar tvärstopp sedan?
Men, om det inte går att installera nya Flash Player enligt ovan, så bör du avinstallera den gamla manuellt via Kontrollpanelen + Lägg till/ta bort program. Testa sedan länken ovan igen och se om det går bättre.