Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 722 ggr
BraveandCrazy
0

Hjälp med lönekrav..

Jag har problem!
Vad kan man begära för lön som supporttekniker i Göteborg?
Sidor man kan hitta löne spannet i önskas.
Eller förslag på ingångslöner.
Snälla hjälp ;)
Vill inte sabba en jobbchans pga lönekrav som är åt skogen.

Medarbetare på HBT ifokus

AndreasS
0

#0 Du kan alltid kontakta det fack som företaget har avtal med. Där får du reda på vad som är avtalsenlig lön.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

BraveandCrazy
0

Det är en bra ide ;)
Och vad gör jag om dom inte har några avtal?
Måste alla ha det, avtal alltså, det är ett litet företag.
Finns det något bra sätt att ta reda på detta utan att blanda in företaget?

Tacksam för svar.

ANNIA
0

Vet du vilket sorts fack det är som hör ihop med den sortens företag så kan du ju kontakta huvudfacket. Tex om du ska jobba inom handel på nåt vis så kontaktar du handels. Är det ett industrijobb så blir det ju industrifacket. Inom bil/lastbil så blir det transport.

Så vet du vilken kategori det företaget hör till så ring huvudkontoret för det facket (dom flesta brukar finnas i stockholm) för dom ska kunna ge åtminstone en fingervisning om vad lönenivån ligger på.

Huvudfacket kan nog även svara på om det företaget har något kollektivavtal, vilket dom bör ha även om det är ett litet företag.

Om du inte är säker på vilket sorts fack som det företaget hör till så ring bara ett fack, dom kan nog hänvisa dig till rätt huvudfack.

BraveandCrazy
0

It support har inte en aning om var det är för fack men jag kan gissa att det inte är If Metall ialla fall

Inkanyezi
0

Du kan ju pröva med Unionen

guraknugen
0

Du kan ju ringa företaget och prata med deras support och fråga den du pratar med vad han eller hon har i lön…

BraveandCrazy
0

Det är det som är problemet ;) Jag ska bli deras support dom har ingen tidigare.

guraknugen
0

Aj då. De kanske har någon konkurrent man kan ringa till?