Ifokusstrul
Hej!
Jag har problem med iFokus. Varje dag får jag upp en varning om att den här sidan kör ett script som får IE att gå långsamt och kan göra att hela datorn slutar att svara (typ) om jag inte stänger av de. Stänger jag av scriptet försvinner listen i skriv-rutan samt att texten ser helt sjuk ut och jag kan inte bifoga filer eller så.
Har ställt frågan inne på iFokus IFOKUS men de hänvisade mig hit.
Exakt så här är ordalydelsen i varningen:
Citerad text: Vill du sluta köra scriptet?
Ett script på den här sidan gör att Internet Explorer går långsamt. Om det fortsätter att vara igång kan datorn sluta att svara. Slut citat.
Vår dator hänger sig dagligen om jag är inloggad på iFokus länge. Datorn är alldeles ny och vi använder IE 7
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Egentligen borde jag inte svara då jag själv inte är så hemma på datorer men min spontana reaktion. Scanna med antivirusprogram.
Det finns åtminstone två stycken som du kan scanna från nätet. Ena är trendmicro housecall och det andra är nod32:s (eset)
Housecall letar inte bara efter virus utan även efter spionprogram av olika slag, hur lång tid det tar beror ju på din bredbandshastighet men räkna med nån timme. Nod32 tar inte så lång tid.
#1 Script är inte virus, så att scanna lär knappast lösa just det problemet.
Hoppfull / Vi hade också problem med IE7 med att vissa sidor låste sig och frös och stängdes ner. Men efter att ha installerat IE 8 Beta och ServicePack 3 så löste det sej för oss i alla fall.
Alternativt, ha kvar IE7 och installera Mozilla Firefox, (du kan ha båda webläsarna i datorn). Sidorna kommer blixtsnabbt och man kan välja att stänga av alla script (NoScript) genom ett tillägg. Då slipper du alla script-varningar framöver.

Tack!
Om man stänger av scripten fungerar allt som vanligt då med Mozilla? Eftersom när jag gör det nu så tappar jag all funktioner i dialogrutan.
Ska börja med att testa IE 8 först…
#3 Ja, börja med att testa med IE 8 Beta först. Skulle det inte hjälpa så finns alternativet att testa Mozilla. Tack vare "No script"-tillägget i Mozilla så slipper man också alla annonser som ska laddas på varje sida och flashar/rör sig.
Annars finns många andra webbläsare att testa. En del av dem är till och med bra. Googla.

Nu har jag laddat ner IE8 och service pack 3. Ännu har jag inte fått upp varningen om scriptet men istället så har muspekarebn fått frispel och löper amok över hela sidan… dessutom går det inte att kopiera och klistra in bilder eller bifoga i inlägg längre
Tips snälla ni som kan?

Nu fungerar inte tangentbordet heller… har superlång fördröjning (fast enheten fungerar perfekt), sidorna svarar inte, kan inte scrolla och det hänger IE igen!
Jag tror faktiskt snart att jag ger upp iFokus då detta endast händer här
men hela tiden här…