Spara filmer
Kan man spara filmer från youtube.com på något sätt? Försökte högerklicka o spara men det funkar inte…
Generellt sätt är det svårt med streamat material. Det finns säkert kreativa lösningar, men jag vet ingen enkel så här på rak arm.
Mvh // Johan

Streambox har jag kört någon gång.

Exempel: Du har surfat till "Jay Leno and Videos he found on YouTube"
- I Explorer eller FireFox, Visa Källa (kodningen för sidan visas).
- Sök i texten efter player2.swf?video_id=
- Du finner en textrad liknande denna: var fo = new SWFObject("/player2.swf?video_id=dLS_sP9_ceM&l=223&t=OEgsToPDskJtNBDif6nl9geiQ7uWe5b4", "movie_player", "450", "370", 7, "#FFFFFF");
- Identifikationskoden för videon= dLS_sP9_ceM&l=223&t=OEgsToPDskJtNBDif6nl9geiQ7uWe5b4
- URL:en för videon skrivs generellt http://www.youtube.com/get_video?video_id=Identifikationskod
- D v s URL= http://www.youtube.com/get_video?video_id=dLS_sP9_ceM&l=223&t=OEgsToPDskJtNBDif6nl9geiQ7uWe5b4
- Skicka ett e-mail till dig själv med URL:en inklistrad (se till att du trycker enter så det blir en länk).
- Öppna detta e-mail och klicka på länken så laddas videon ned som en FLV-fil (flash).
- Finns vissa players (ex VLC) som kan spela dessa men jag antar att det bästa är att konvertera till ngt annat format. Cinemaforge funkar bra till detta.
Anm: Identifikationskoderna ändras varje gång du besöker en video men alla verkar peka på samma fil, med andra ord bör det gå att testa direkt med ovanstående URL för Leno.
Grymt Cartman! Tack så jättemycket!

Vassego. Försökte skriva ett program som gör detta automatiskt. Svaret jag fick från YouTube var "A team of highly trained monkeys has been dispatched to deal with this situation". Crap, manuellt funkar det iaf.

Riktigt bra info

Fixat. YouTubeDownLoad laddar ner videon till valfri mapp med valfritt namn. Bara klistra in URLen (som du kopat från din bläddrare) för videon i programmet. Klicka Gå till och sedan Ladda ned.
Anm: Om du laddar ned en och samma video fler än ett visst antal ggr klipps filmen av YouTube med frågorna "Share?, Watch again?". I detta fall, rensa kakorna i Explorer så nollställs räkningen.

Grymt Cartman!
Du är en klippa.