Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 1194 ggr
Niklas
0

Organisationsschema i Office

Finns det inte något bättre verktyg för att skapa organisationsscheman än det som går att använda i Microsoft Powerpoint, Word med flera Officeprogram? Det är så oerhört undermåligt och svårt att använda att det nästan är lättare att jobba i Paint.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

charlie
0

Jag tror att Visio är vad du letar efter.

---

Niklas
0

Tyvärr kostar det pengar. Jag behöver det just nu och nästan aldrig annars. Min förhoppning var att Microsoft hade lagt med något användbart program för organisationsscheman.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Det enda jag känner till är Visio. Visio ingår i Office Enterprice Edition om ni råkar ha det på jobbet. Det kanske även ingår i Office Pro. Är lite osäker på den punkten.

Mvh // Johan

Saber
0

Detta program finns också. Hittade det när jag sökte på google efter oginisationscheman -powerpoint -"power point". Tyvär kostar det också pengar, och har ingen blekaste hur bra det är.

Macromedia FreeHand MX

Erik
0

Sist jag gjorde ett flödesdiagram ritade jag det faktiskt i Flash, just för att alla program suger så stenhårt för den typen av uppgifter. Där är det i alla fall lätt att hantera boxar, göra snygga linjer mm.

Som vanligt landar ju prislappen en bit ovanför det önskvärda. =( Man tycker ju att det borde finnas något schysst freewareprogram som ger snygga scheman.