nej då, har använt firefox sedan den kom, och har nu Minefield (mozillas 64-bitarsbrowser) allt funkar utom kopiera och klistra in där jag istället måste anväda ctrl c och ctrl v
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Bra, då vet jag att det ska gå att fixa, frågan är bara hur…

uppdatera firefox till senaste versionen är nog det lättaste sättet
Har ju trean.
Använder själv firefox, det som är att det visas ingen markering i själva kommentars rutan utan klicka bara i den och börja skriv så kommer texten.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

ja det problemet har jag också i Minefield och i trean som jag hade innan
Jag klickar och skriver men inget händer.

installera om är nog det lättaste då
Ska testa det när jag får tid. FF är så mycket snabbare än IE framförallt.
Får en dum en fråga - vad är egentligen Firefox? Är det istället för IE? En browser?
#10 Ja det är en browser. Och man kan köra med både Internet Explorer och FireFox tycker själv att dom påminner om varandra det är helt efter eget tycke och smak. Själv föredrar jag FireFox.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Framförallt är Mozilla Firefox en browser som kör på så kallad Open Source, och är gratis och obundet….inte hälften av buggar och säkerhetshål som IE har…
Den nya Browsern från Mozilla heter Minefield och är en FF i 64bitarsformat….tre ggr snabbare än den vanliga 32 bitars Firefoxen
Snabbare och säkrare.
FF forever! Helt såld på nya 3.an!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har också Mozilla Firefox och det funkar att skriva här…

*En minoritet inflikar*
Eller så kör man opera ^^ yay
Jag har precis hittat Safari och sitter nu och leker med den… :-)
Jag själv har bojkottat IE och är helt frälst i FF3. Har inga planer på att byta till varken Opera eller Safari. Kommer självklart att testa IE8 när den släpps i skarp version.
Kör Opera 9.52 i första hand och Swiftweasel 3.0.1 i andra hand, på de sidor som inte följer W3C tillräckligt bra.
Swiftweasel är Firefox kompilerad för att fungera så bra som möjligt till Linux. När man hämtar programmet väljer man vilken typ av processor man har för att få så optimala prestanda som möjligt. Det optimalaste man kan få om man inte vill kompilera själv.
Swiftfox är en annan variant på samma tema, men den har ett snävare licensavtal, vilket den fått kritik för.
#19 Om man ska försöka prata Windows-språk, så finns det alltså en "installationsfil" för varje typ av processor man kan tänkas ha. Detta gör ju att om man har en processor med speciella finesser kan man med fördel välja en installationsfil som är gjord för att utnyttja dessa finesser. Programmet kommer då att bli snabbare, förhoppningsvis. Väljer man en mer allmän installationsfil som funkar till gamla processorer som inte har några speciella finesser, innebär det att det går åt flera instruktioner för att utföra samma sak jämfört med vad det skulle gjort om man valt en mer optimerad version. Ungefär så där kan man förklara det om jag kommer ihåg processortekniken något sånär bra efter alla år det gått sen man var glad (?) datorstudent.
Dags att uppdatera firefox till senaste version.
#19 Var får man tag i Swiftweaseldå? Skulle åtminstone vilja kolla upp den.
Använder själv FF här utan problem, har provat andra efter att jag slutade med IE men jag måste säga att än så länge vinner FF med hästlängder gillar inte att surfa utan Adblock längre.
#22 Som jag skrev, Swiftweasel är Firefox kompilerad speciellt för Linux. Du måste alltså ha Linux för att kunna installera Swiftweasel.
Kanske fördomsfullt av mig att anta att folk inte har Linux, så om jag har fel hittar du Swiftweasels nerladdningssida här.
De flesta plugins för Firefox brukar fungera även i Swiftweasel utan att man behöver göra något särskilt.
Opera har en smidig motsvarighet på Adblock inbyggd från start, så man behöver inte leta efter något tillägg för sådant. Man högerklickar på en sida, väljer ”Blockera innehåll” och sedan är det bara att klicka på sådant man inte vill se. Detta ersätts då med en ruta med ett rött streck rakt över, som markerar att det finns något där som man valt bort. Klickar man igen på samma bild återställs den igen, så att man kan ångra sig enkelt. Klicka sedan ”Klar” så kommer sidan att visas som vanligt, fast utan reklamen man valt bort.
Självklart har opera också inbyggt skydd mot det mesta man kan råka ut för på nätet, exempelvis mot sidor som försöker lura en att göra både det ena och det andra. Vill man bli lurad på nätet kan man givetvis gå förbi skydden om man vill, det är ju upp till var och en.
Musgester är många Operaanvändare förtjusta i, men själv har jag inte använt dem.
Flikar har Opera haft så länge jag hört talas om Opera, även om de kanske inte var först med dem, men de fungerar bra. Att öppna Opera med 40 flikar är inga problem, i alla fall inte på mina maskiner. Sedan gillar jag att man kan spara arbetspass och att allt helt enkelt finns på plats utan att man behöver installera ytterligare saker. Email, RSS, IRC-chat, Nyhetsgrupper, Anteckningar, Kontakter, Nerladdningshanterare och en massa annat som varit självklart i Opera ganska länge nu. Visst, allt finns i alla andra webbläsare också numera, även om det tog några år när det gäller vissa saker…
Enda saken jag inte gillar med Opera hittills (förutom att källkoden är sluten), är en rent kosmetisk sak: Jag skulle vilja att flikar och den vanliga menyn ska kunna samsas på samma rad, så att de inte tar upp onödig plats. Det går tyvärr inte, men med det minimala skal jag valt så går det rätt bra ändå.
Och ni som använder Opera och tycker att nio ”miniatyrer” är för lite i Operas ”Speed Dial”, så går det att ändra på. Själv har jag 24. Dock måste man in och rota i en konfigurationsfil för att fixa det, beroende på att det är en snabbfix då det inte gick att ändra alls från början, men så tjatade folk tydligen om detta så till den milda grad att utvecklarna såg sig tvungna att åtminstone göra NÅGONTING åt det…
#23 Tack för länken! Jodå jag såg att Swiftweasel är komplierat speciellt för Linux men det är inga problem eftersom jag har Linux 
Jo lite fördomsfullt kanske, men egentligen inte så långsökt det är många som kör Windows eller Mac Os och dessutom nämnde jag IE i mitt inlägg och att jag efter att jag slutade med IE även slutade med Windows framgår ju inte direkt.
Opera har jag provat innan men jag blev aldrig särskilt förjust i den.
#24 Vissa sidor utesluter ju Opera medvetet, jag har själv råkat på några sådana sidor, som jag då helt enkelt bojkottat, efter att ha underrättat den som ansvarar för sidan. Numera tror jag även dessa sidor fungerar med Opera, delvis beroende på att webbutvecklare numera verkar lite bättre på att följa standarder.
Tidigare har jag använt andra läsare, mest Firefox (innan jag kände till Swiftweasel) när någon sida fått för sig att den inte ska fungera med Opera, men nu händer det ytterst sällan. Det händer däremot lite då och då att man råkar på sidor som bara fungerar bra i Opera… men det sker inte heller så värst ofta.
Till och med banken (ICA-banken) fungerar utmärkt med Opera numera, men jag måste fuska lite. Om jag bara loggar in rakt av visas inte menyn till vänster, MEN om jag låter Opera spela lite teater och maskera sig som Internet Explorer, så fungerar det utmärkt. Detta är något man bara behöver göra en enda gång, sedan kommer Opera ihåg vilka sidor den ska maskera sig på och som vad. Opera lurar alltså webbsidan att tro att jag använder Internet Explorer, vilket gör att man kan misstänka att sidan avsiktligt skickar felaktig kod till Opera. Lite fult kan man allt tycka att det är… Och de kan knappast skylla på säkerheten heller, för vad är säkrare än Opera? Inte Internet Explorer i alla fall.
Så när statistiken säger att väldigt få användare använder Opera, tro den inte. 90% av dem har i själva verket Opera, men maskerar sig som en annan webbläsare… (skojar bara)