Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2056 ggr
[Malin3033]
0

Windows Movie Maker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra veckan när jag gjorde en film i Windows Movie Maker fungerade det alldeles utmärkt, nu skulle jag göra en ny film och när jag ska importera ljud så fungerar det inte? Visar en bild hur det ser ut.

Niklas
0

Har du provat att öppna och spela upp ljudfilen från den platsen?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Malin3033]
0

Tack för tipset men det fungerade inte..

Malin

Niklas
0

Då verkar det som om Movie Maker har rätt i att det är något fel på filen. Prova med en fil som är hel.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Malin3033]
0

Ingen fil verkar funka, låten som jag använde förra veckan då jag gjorde en film fungerar inte heller längre.

Cerrolyn
0

Jag har samma problem ja me, hoppades på att hitta lösningen här.

**MVH Cerrolyn

[Malin3033]
0

#5 kommer det upp samma skylt för dig?

Cerrolyn
0

Jag får detta meddelandet när jag ska imoptera "\Kiara0.mpg gick inte att importera. Ett gränssnitt har för många metoder att utlösa händelser från"

**MVH Cerrolyn

Kaj
0

Kanske en dum fråga men det är väl inte så att du försöker lägga på ljudfilen på filmspåret? Den skall väl läggas under ljud på filmen?

[Malin3033]
0

#8 förstår nog inte riktigt hur du menar där.

men när jag ska lägga till ljud trycker jag på "importera ljudfil" lr vad det nu står.. väljer ljud och klickar importera, då kommer den där skylten upp

Kaj
0

Jag är ingen expert på Movie maker men det kanske är så att du måste markera ljud/musik i story bordet först och därefter välja importera ljudfil. När jag ser på din bild nu så verkar det som om du är aktiv i Video delen längst ner. Vet ej om detta är viktigt i Movie Maker men du kan ju försöka att först klicka på ljud/musik raden för att få den aktiv och sedan välja importera ljud.

Alexandra13
0

Du har ju svenska i movie maker, hur ändrade du det?

Zpookey
0

Moviemaker är alltid på svenska om XP är svenskt (förutsätter att du har XP) med ett undantag och det är Windows XP Media Center Edition som inte är svenskt även om menyerna är på svenska. Den är engelsk med ett svensk språkpaket vilket gör att det mesta är på svenska men vissa program är inte det. Inte heller kan du hämta svenska servicepack eller Internet Explorer utan kan bara installera de engelska versionerna av dessa.

uberg
0

Hej Malin!

Hur gick det till slut?  Vad gjorde du för att kunna importera filen?

mvh

uberg