Ska jag radera Firefox?
Hello, för ett tag sen så kunde inte jag gå in på Firefox, använder nu Internet Explorer. Det funkar bra, men jag trivdes nog bättre med firefox.. när jag dubbelklickar på mozilla firefox så kommer det upp att det är ett problem och programmet måste avslutas. Om det nu är så, kan jag ta bort firefox så det blir mer utrymmer(?) eller ska jag behålla det?
mvh Karolina
Ett annat förslag är att köra en "virtuell" Firefox som inte kräver installation på datorn. Den fungerar helt isolerat och "krockar" inte med övriga windowsprogram. Man kan även köra den direkt från USB-sticka och ha med den överallt. Kolla på www.thindownload.com Där finns även fler bra applikationer.
Ok, tack så myckt :)
Ska man ta bort IE då? Om man nu inte använder det.. om det nu tar plats?

#3 IE kan du i princip inte ta bort för det är hårt inbakat i windows. Automatiska uppdateringar använder IE, Skcika felrapporter använder IE, WMP använder IE mfl. men du kan ta bort alla genvägar till det och strunta att använda det till websurfing.
#3 Du kan ju alltid försöka… ha ha ha…
Det var faktiskt fullt möjligt att ta bort IE i Windows 98, även om Microsoft hävdade att det inte skulle gå. Fanns något program att ladda ner som fixade det och det fungerade. Funkade för mig på den tiden. Senare provade jag även i Windows 2000 och XP. Kommer inte ihåg hur det gick i 2000, men i XP fungerade det inte. Har för mig att IE försvann men att Windows la tillbaka den igen, eller något sådant.
Numera kör jag inte Windows alls och kan därmed inte köra IE, även om jag skulle vilja. Jo, jag vet att man kan köra IE via WINE, men jag använder inte WINE, så…
Om du inte får Firefox att funka, så testa något annat. Det finns gott om webbläsare. Själv kör jag Opera och de gånger jag använder Firefox känner jag mig lite handikappad. Kanske beror mer på vanans makt än på att Firefox är primitivt i och för sig.