Datorn iFokus

Datorn

Etikett: hårdvara
Läst 534 ggr
johan
0

Snyggt tangentbord från Microsoft

I USA har Microsoft släppt ett par nya tangentbord och möss som verkar rätt intressanta.

Trådlöst, blåtand, belysta tangenter som lyser när det är mörkt och du kommer nära tangentbordet, ergonimisk form, snygga, lasermus, etc..

Synd bara att de inte finns i Sverige ännu…

>> Microsoft Wireless Entertainment Desktop 8000

Mvh // Johan

Citron
0

Det värsta med de nya tangentborden är att enter-knappen har blivit så liten. Jag har försökt mig på ett sådant, men jag lyckas alltid trycka fel. Det tar tid att vänja sig. :-)

Det ser mycket intressant ut, inte minst musen. Men jag tycker de borde lägga till in en USB-hubb i tangentbordet också. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

johan
0

Var det inte en fyra portas USB-hubb också? Det var det på något av dom..

Mvh // Johan

johan
0

Enterknappen stör inte mig så mycket. Däremot att Home, End, PgUp och PgDn ligger på fel ställen. Använder dom väldigt mycket.

Mvh // Johan

[slo]
0

Det verkar helt ok ja :)

Måste bara få klaga lite bara, inte ens microsoft kan göra hemsidor som funkar i andra webbläsare än IE… Försöker jag kolla på fler bilder så kommer det bara upp "function is null" ;)

Citron
0

Hemsidan fungerar helt utmärkt med Mozillas webläsare, firefox. :-)

xarfez
0

#4 detsamma händer mig första gången, andra gången fungerar det perfekt åt båda hållen.

[slo]
0

#4 och #5, där ser man ;) Jag kör camino och testade en gång: fungerade inte, då surfar jag vidare :)

Zpookey
0

Det är två saker som jag inte gillar med tangentbordet.

1. Inga nummertangenter.
2. Böjt tangentbord.

johan
0

#8: Jag har diNivo från Logitech och jag saknar nästan aldrig numeriska delen måste jag säga. Typ bara när man ska skriva in OCR-nummer när man betalar räkningar.

Böjdheten vet jag inte. Jag har aldrig haft ett sådant tangentbord, men det ser ju ut att vara mindre böjt än dom normala ergonomiska tangentborden.

Mvh // Johan

xarfez
0

Jag älskar böjda tangentbord då jag anser det mer eronomiskt, om det lutar från en och inte mot en.

Mina numreriska tangenter sitter som en extra modul och tyvärr ligger de för långt bort för jag ska använda dem då musen har tagit deras plats. Men det är en vanesak och det går snabbt att skriva siffrorna ovanför tangeterna istället.