VGA och DVI samtidigt?
Går det att ha en dator kopplad till en vanlig bildskärm med VGA-kabel och en LCD-TV via DVI, samtidigt? Eller är grafikkorten begränsade att skicka signal via en av de utgångarna, någon som vet?
Det beror på kortet men jag kan koppla in två olika skärmar med olika bilder samtidigt på båda mina datorer.
Prova!
Tom
#1 Är det specifikt VGA och DVI du använder samtidigt?
Det är för en kompis jag frågar, han fick det inte att funka när han kopplade in det, men det kan ju vara en inställning. Han har ett GeForce 6200.

jag är inte helt säker men troligen så funkar de flesta grafikkort så att det är en kontakt som gäller. Dvs antingen VGA eller DVI eller HDMI etc
Men det kan ycket väl vara så att ditt grafikkort kan funka med båda samtidigt. Det borde stå i specifikationen för ditt grafikkort. Anars är det bara att pröva.
Det går alldeles utmärkt! Jag har haft så på flera datorer.
Mvh // Johan
#4 Kommer du ihåg om du har behövt göra någon speciell inställning eller så för att få det att fungera? Det blev tydligen bara bild på bildskärmen, men inte tv:n när kompisen försökte.
#5: Nej. Bara kryssrutan "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm".
Det var ett ATI-kort.
Mvh // Johan

Så här kanske:
Innan du kan aktivera stöd för två bildskärmar måste du ha installerat lämplig maskinvara enligt tillverkarens anvisningar. Detta stöd är tillgängligt för stationära och bärbara datorer med Windows XP Professional eller senare.
Gå till kontrollpanelen.Start-menyn, pekar på Inställningar, klickar på Kontrollpanelen och dubbelklickar på Bildskärm.
Välj bildskärmsikonen för aktuell bildskärm (bildskärm 1) och markera sedan kryssrutan Använd den här enheten som primär bildskärm.
Om kryssrutan är markerad och inte tillgänglig är bildskärmen redan angiven som primär bildskärm. Endast en bildskärm kan väljas som primär bildskärm. När du väljer en annan bildskärm och går igenom steg 2, avmarkeras den här inställningen automatiskt för föregående bildskärm och blir tillgänglig igen.
Välj sekundär bildskärm och markera sedan kryssrutan Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm.
Obs!
- Du kan stänga av stöd för flera bildskärmar genom att avmarkera kryssrutan Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm.
Se också till att du har rätt drivrutiner. De som kommer med Windows är sällan lika bra som de som kommer direkt från tillverkaren.
Mvh // Johan
#2, Jag kör en VGA och en DVI samtidigt på båda mina burkar. Jag kan även köra två VGA med en adapter i DVI kontakten.
Tom
Tack för era svar, kompisen fick det att funka nu!