Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1012 ggr
Tudor
0

e-post

Vilket epost-program använder Ni, Jag kör outlook express, eller är det bättre att köra micosoft outlook ??

johan
0

Det beror lite på. "Riktiga" Outlook är så mycket mer än bara e-post. Personligen använder jag kalendern i Outlook extremt mycket, så för mig finns inget annat vettigt alternativ.

Outlook Express har så klart fördelen att det är enkelt och gratis. Outlook 2003 har fler funktioner, trevligare utseende och ett väldigt bra skräppostfilter.

Väldigt många uppskattar Mozilla Thunderbird som kommer från samma gäng som gjort Firefox. En fördel ännu så länge är att den inte är så spridd att virusmakarna inte har den som främst mål. Där är Outlook Express mer utsatt. Personligen tycker jag bättre om Microsoft mailprogram, men funktionerna är ungefär desamma om man ser till just e-post.

Mitt val är tveklöst Outlook 2003.

Mvh // Johan

Tudor
0

Då är nästa fråga hur gör jag för att ställa om till Outlook 2003 ?

johan
0

Outlook 2003 får du när du köper Microsoft Office 2003. När du installerar det och startar det första gången kommer du få en fråga om du vill importera alla inställningar och mail från Outlook Express.

Mvh // Johan

modmaker
0

Eudora 6.2

Tudor
0

Nja det var lite mer komplicerat än så, jag har outlook installerad men skall ansluta över från express, hur gör man det ??

men vi

Kaj
0

Starta Outlook istället för Outlook express.

Skämt och sido. Du gör som johan sa. Exportera dina inställningar från Outlook Express till Outlook. Du kan även ta med dina email och adresser.

Så här gör du.

1. Gå in i outlook express och välj exportera från filmenyn. Om du väljer exportera mesages så kommer de att importeras till Outlook.
  2. För att flytta över dina kontakter gör du samma sak som i punkt 1. Men du får nu alla kontakterna i en fil som du sedan kan importera i Outlook.
  3. För att flytta dina kontoinställningar (ifall du nu inte kommer ihåg dom och vill göra det manuellt i Outlook) så går du till Verktyg och väljer Konton. Där finns nu ett alternativ som heter Exportera. Den fil som skapas väljer du att importera innefrån Outlook.
  4. När du nu skall läsa eller skicka email så startar du programmet Outlook i stället för Outlook express.
Erik
0

Jag kör Thunderbird. Fungerar bra, även om det inte har så mycket fluff. Dock är jag lite irriterad på email i allmänhet på grund av alla konfigurationsproblem och all spam.

mans
0

Jag kör också Mozilla Thunderbird, tycker att det funkar rätt bra med väl konfigurerade spamfilter på servern och TB:s egna spamfilter för de som ändå hittar förbi…

AndersE
0

Outlook. Ser till att kalendern på jobbet innehåller samma som hemma…