Ladda upp filmsnutt på Youtube?
Har laddat upp en filmsnutt. Men den blev sned, alltså antingen får man sitta med huvudet i 90graders vinkel eller så får man vrida skärmen. 
Någon här som vet hur man istället vrider eller roterar filmsnutten??
Vore väldigt tacksam för hjälp!
Har tyvärr inget bra svar, men kunde inte låta bli att skratta lite åt det. När man är för van vid att fotografera är det oförskämt lätt gjort att filma i stående bildläge, vilket ju inte blir så bra. :)
Mvh // Johan

Ja, detta är inte första gången. Men jag fattar inte varför den ens hamnar snett? När jag filmar med mobilen så håller jag ju kameran rakt upp, men ändå så visas den snett. ha ha…ja..jag är lika teknisk som jag låter.
Tycker inte om dessa jäkla datorer, men de är ju rätt bra ibland….rätt ofta.

Just så, när du håller mobilen rätt upp blir filmen på sniskan; du får hålla telefonen vågrätt för att det ska bli rätt. Prova, Åt ena hållet blir det uppochner, men åt andra hållet blir det rättvänt.
Tänk på att bilden ska bli bredare än hög precis som TV:n. Mobilens display är säkert högre än bred, så därför får du vrida mobilen.
Mvh // Johan

Aha…kan det vara så! Då ska jag finurla lite på hur jag ska filma nästa gång. Men just denna filmsnutt som jag fångat på kameran idag har jag väntat i 3½ år på att lyckas få så det vore kalas om någon har en lösning på hur det går att vända filmen rätt när man laddar upp den på youtube eller liknande sida.

ok, nu har jag testat. Plättlätt. Var bara att vrida mobilen när man filmade så var ju allt inte så upp och ner längre. Hi hi…skratta inte åt mig…jag hör nästan hur det fnissas. Jag ÄR inte teknisk.