Hjälp med msn
Är det någon som kan tala om vad man ska göra när det dyker upp en för mig helt okänd som vill bli till lagd som kontakt. Jag avbryter varje gång, men så snart jag startar msn så dyker den upp. Misstänker att det inte är någon jag känner alls och att det är något som inte stämmer.
Hoppas att någon kan hjälpa mig här med det.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Från exakt samma adress?
Ja det är samma hela tiden. en Mohammed någonting…
~ Anneli ~

Jag tror att det spelar en viss roll hur pass öppen du är med din Messenger. Är du synlig överallt, kan vem som helst be om kontakt. Om du inte vill få inbjudningar från främlinger, krävs en viss restriktion. Nu vet jag inte hur man ställer in den detaljen sedan msn gjordes om, men tidigre var det rutor att kryssa i om man ville delta med alla, vänner, familj o dyl. Gå till dina inställningar och ändra.
När denne Mohammed söker kontakt, bör du väl kunna svara "Nej" någonstans? Att bara avbryta leder förmodligen till att frågan återkommer nästa gång du loggar in dig.
Annars kan du acceptera som kontakt och därefter blockera människan/boten.
#4 Ok så tänkte jag med, men var rädd att om man accepterade så han den göra skada.
~ Anneli ~
#5 Kan inte göra någon skada ifall du inte laddar ned något eller klickar på någon länk därifrån.