Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1309 ggr
missmee-93
0

hjälp med msn!!

jo jag hade det gammla msn innan msn 7.5 tror jag det hette. så ladda jag ner det nyaste, men när jag hade laddat ner det funka det inte att använda, o nu funkar ju inte det gammla heller, så jag är skit sur här hemma :P o vet inte hur jag ska få det att funka, snälla hjälp!! MVH otålig tonåring :P

Lill-Kisse
0

Tveksamt om man kan vara till hjälp, när man inte haft samma problem, för jag har inte hämtat det nyaste. Hade detta hänt mig, skulle jag avinstallera via Kontrollpanelens "Lägg till eller ta bort program". Sedan kan man gå till denna sida: http://www.live.msn.se/messenger/#/Hamta/

Ladda ner den vanliga versionen, dvs inte Beta.

[kobbeuffe]
0

Har du datorn fullständigt uppdaterad? Det upplevde jag som ett problem när jag skulle ladda ner den tidigare,

missmee-93
0

#2 hur gör man det? :)

[kobbeuffe]
0

du hittar det under kontrollpanelen på windows update tror jag det heter, men det är nog oftest ikryssat som automatiskt om du inte av nån anledning stängt av automatiska uppdateringar, har du xp eller vista? jag tror att under xp behöver du ha minst service pack 2 installerat och i vista behövde iaf jag uppdatera en del efter nyinstallation för att få det att funka.

Lill-Kisse
0

#2 Jag föreslår att du tittar på inställningarna för Automatiska uppdateringar, som du hittar via Kontrollpanelen (precis som #4 skriver). Annars kan du gå direkt till www.microsoft.se och läsa igenom informationen där.

Välj Nedladdningar och sedan Windows i menyn till vänster. Du hittar en Windows XP Service Pack 3 en bit nedåt i listan. Passa på att köra ett par andra bra uppdateringar om du inte gjort det tidigare. Kolla dina uppdateringar för Office på samma sätt.

Vägarna till rekommenderade uppdateringar är många via Microsofts egen sida, så man kan få datorn analyserad och kompletterad helt automatiskt.

Hjortronsylt
0

Nyaste MSN Beta fungerar inte med servicepack 3 på XP, bara SP2. Det står att läsa på informationen på deras sida för nedladdning, om man letar.

Ta bort helt den MSN du har genom att gå in i Start - Kontrollpanelen - Lägg till/Ta bort program.

Hämta sedan hem senaste versionen (v. 8.5 som är fullversion och ej Beta) på MSN hemsida här.

Windows Update hittar du enkelt högst upp på sidan du är på nu, kika under Verktyg bara (Arkiv, Redigera, Visa, Verktyg, Hjälp).

missmee-93
0

det funkar inte att ladda ner messenger 8.5 :( o inne på microsoft update står snabbinstallation men den funkar inte heller att ladda ner.

Zpookey
0

Testa här då.
http://messenger.msn.se

missmee-93
0

#7. det gick att installera, men sen när jag ska gå in på det kommer en skyllt upp där det står att windows live messenger har stött på ett problem och måste avslutas

Lill-Kisse
0

#9  Har du läst igenom systemkraven och kollat att de stämmer? Det är kanske något annat du måste uppdatera först, innan du hämtar messenger.

Dessutom krävs administratörsbehörighet på datorn. Har du det?

missmee-93
0

#10. var hittar jag systemkraven? o msn funka ju förr så lixom det borde ju funka, för har inte ändrat nått på datan.

Lill-Kisse
0

#11 Ja, nog låter det mystiskt så det förslår. Man tycker det borde vara enkelt, så gärna som Microsoft tydligen vill att vi ska hämta det. Systemkraven kommer fram när man klickar på det ordet under rutan "Hämta" till höger på den sida #8 Spookey föreslog.