Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 826 ggr
Erik
0

Billig Webhosting

Kunde inte låta bli att kika när jag såg en annons för http://www.clichehosting.com/. De erbjuder webhotellplats för 1kr i månaden. Listig som jag är räknar jag ju snabbt ut att det är den enklaste sorten, och att man säkert snabbt måste uppgradera till någonting mycket dyrare.

… Vad förvånad jag blev när jag på deras sajt inte hittade något alternativ dyrare än 30kr/månad. Vad tjänar de pengar på?!

tillalex
0

Vet inte :-)

Jag kör två domäner där på 5kr/mån. Jag använder dem bara till epost och det har funkat bra i två år.

Niklas
0

Ingen backup och andra tjänster som många tar för självklara. Jag kollade dem en gång just därför att jag undrade. Jag skulle inte våga använda dem.

Har man inga viktiga saker och håller backup själv kan det säkert vara värt det.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Erik
0

Redan 1kr-alternativet har "Daglig backup" och "Dygnsbevakning". Och "Gratis mail/telefonsupport". Det är ruggigt billigt även om det inte fungerar. ;P

Men man lägger väl aldrig upp viktiga saker på ett webhotell som man inte själv har backup på? Så mycket litar iaf inte jag på ens de dyraste webhotellen.

Niklas
0

#3: Jag vill att webbhotellet ska känna ansvar för mitt data. Att jag ändå gör egna säkerhetskopior är en annan sak. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Erik
0

Inga små krav för 1kr i månaden! =P

Staffan
0

Är inte Loopia.se ganska bra också?

// staffan

poike
0

Volym är deras kalkyl. Och majoriteten av deras kunder har ingen större trafik på sina sajter.

Sedan har man självklart klippt bort alla ytterligheter från tjänsten, på ett eller annat sätt. Har du massiv trafik så kommer de höra av sig. Enstaka driftstörningar får man räkna med. Osv.

Men så länge man inte driver en kommersiell sajt med hög trafik så är det lugnt. Det skiljer ju trots allt enormt i pris mellan alternativen.

Kaj
0

Jag kör ett av mina företag på cliche. Det funkar bra. Webmailen är inte den bästa men det går i alla fall att sända och ta emot mail. Men större filer än 1 MB så kan du glömma webbmailen utan du måste gå via ditt epostprogram.

Niklas
0

#5: Fast jag är ju inte intresserad av 1 krona i månaden. :-) Jag kan betala några hundra om de gör det jag vill.

#6: Jodå, Loopia använder jag till vissa saker. Loopia har dessutom blivit en billig domänregistrator.

Vänliga hälsningar

Niklas

Erik
0

#9 - Det kan jag iofs förstå. =) Men det är ju trevligt att det finns alternativ som är enkla och billiga också.