Stämmer detta?
Ibland får man mejl där det står att MSN ska börja kosta pengar? osv.. stämmer det?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Nej det stämmer inte.

Nepp, bara ett helt vanligt kjedjebrev. Inget att bry sig om.
Grundregel nummer 1: Svara aldrig på kedjebrev, hur mycket pengar du än lovas eller vilka hot om framtidsscenarier som än framställs (exempelvis att brevet måste skickas till så många som möjligt för att något inte längre ska vara gratis och så vidare). Vad det än står är det ALLTID ALLTD ALLTID bluff. Enkelt och bra att veta.
Påpekade detta för två personer som skickade kedjebrev till mig. Båda bröt kontakten direkt… Då slipper jag i alla fall att få kedjebrev från någon av dem, så det finns tydligen något positivt med det mesta…
Det värsta kedjebrev jag mottagit stod det något i stil med "Om du inte skickar detta vidare kommer någon av de du håller kär att dö inom 7 dagar". Nog det enda kedjebrev jag blivit riktigt förbannad över, de hamnar alla i soptunnan så fort jag sett att de är kedjebrev.

Barnen får mängder av sådana där kedjebrev när de är aktiva på MSN. Jag har sagt till dem att inte skicka dem vidare och försökt lära dem att läsa lite kritiskt. Det brevet jag barnen visat mig säger bl a att MSN ska börja kosta pengar, men ingenting om vart man ska betala osv. Ett annnat kedjebrev säger att MSN kommer att upphöra fungera om man inte skickar brevet vidare. Dessutom finns det ett antal varianter av kedjebrev som utlovar allt från evig otur i kärlek till ond bråd död och påhälsning av diverse spöken och monster.
Sedan jag började använda GMail så är det relativt sällan jag ser dem, men ibland roar jag mig med att titta lite i skräppostmappen. Tycker det är märkligt att man kan vinna 1,5 miljoner pund så ofta som jag tydligen gör…
Kännen en som svarade på ett sådant och han fick då veta att han skulle skicka en summa någonstans för att bekosta överföringen av vinsten, eller hur det nu var, lurt som själve fan var det i alla fall. Han skrev då tillbaka att de kunde dra det på vinsten. Han fick dock inget svar på detta… ha ha ha Och märkligt nog inga pengar heller…