återställa datorn?
Jag ska sälja min laptop, och när jag köpte den så skrev jag ju mitt namn m.m. när jag startade upp datorn första gången.
Kan man återställa den så att allt sånt försvinner och blir likadant som när den var ny och hur gör man?
oj, är det ingen som vet och kan svara? 
När du köpte din dator så fick du antagligen med dig återställningsskivor. Starta om datorn med skivan i och följ instruktionerna steg för steg så ska allt raderas och återställas som det var från början.
nej, jag fick inte med en enda skiva. bara laddare och instruktions bok :s
Köpte du den ny?
Om du köpte den ny och inte fick med några skivor så är det meningen att du ska bränna återställningsskivorna själv och har i så fall fått frågan om du vill göra det ett flertal gånger i början.
Vad är det för en dator? Märke, modell och ålder?
Kolla i din startmeny om det inte finns något alternativ för att bränna en återställningsskiva. Det ska finnas.
ja, köpte den ny för typ 4 månader sen. en hp pavilion dv6000
men hur bränner man en sån? då måste man köpa någon skiva?
Ja du behöver en tom DVD-skiva. Allt står i dokumentationen du fick med datorn…där finns exakt steg-för-steg förklaring på hur man går tillväga för att bränna en återställningsskiva som gör att du kan återställa datorn som den var när du köpte den. Den skivan ska du även skicka med om du säljer datorn.
går virus och sånt med bort då?
var köper man en sån skiva?

en tom DVD-skiva köper du på datorbutiken, eller clasohlsson, eller rent av på MAXI. :-)
Datorbutiken har gått i konkurs…finns inte mer 
om man har virus och sånt, går det bort om man återställer datorn då? :)
#10: Ja, men om ditt virus hunnit infektera ditt BIOS (det gör ju långt ifrån alla virus, men några finns väl i alla fall) så lär det ju inte hjälpa. Men sådan otur vet jag ingen som haft.