Internet ?!
Halloj, Jag sitter på ett Lan just nu, och alla har internet men inte jag. Vi sitter anslutna till en D-link switch och den hittar jag men inte internet. Jag har även provat andras nätverks kablar, Men samma problem uppstår. Jag kommer bara åt det lokala men ICKE internätet!
Hur skall jag gå tillväga för att lösa detta?! är fruktandsvärt frustrerad!
Är tacksam för all hjälp!
Mvh: Daniel
Det är inte så att du har skrivit in fel DNS-servrar?
Sätt inställningarna på att du ska få dynamiskt tilldelad IP-adress samt dynamiskt tilldelade DNS-servrar i dina TCP/IP-inställningar.
Testa att pinga en IP-adress ute på internet istället för att försöka att skriva in en adress….om det går att pinga direkt på IP-adressen så får du inte rätt DNS-uppslag och det kan vara en anledning till att du inte kan surfa.
Testa att pinga 192.36.125.18 i kommandotolken. Det är en speciell ping-server som finns hos sunet.se

Okej, men jag hade redan att prova att ställa in så den ska hämta auotomatiskt. Men det fungerade inte. Jag kollade i komandotolken, datorn fick ip,n samt DNS'en. men jag skall prova att pinga! Tack så mycket för hjälpen ^_^
Att datorn hämtar automatiskt spelar ingen roll. Oftas säger routrar till datorn att den ska använda routern som DNS och sen skickar routern vidare förfrågningarna. Men har man en klen router så kan den få spel om det är många klienter som ansluter och slutar att dela ut DNS-adresser till nya datorer som ansluter.

Om du googlar "free dns servers" får du en massa träffar med förslag på servrar som du kan prova. Om du först pingar (de flesta dns-servrar svarar på ping) så ser du om den aktuella servern är tillgänglig.
Det kan vara idé att hitta en relativt närbelägen server, även om det inte ska ha stor betydelse; hur som helst minskar nättrafiken lite om servern (eller servrarna) som du använder ligger nära.