Formatera om XP
Jag tänkte försöka lösa lite strul med vår bärbara genom att formatera om hårddisken. "Det är bara att sätta i Windows-skivan och svara på de frågor som kommer upp", säger alla förståsigpåare. Så nu sitter jag och sliter mitt hår som bara blir gråare och gråare…
Just nu säger datorn att jag har valt att installera Windows på en partition som innehåller ett annat operativsystem och att man inte ska göra det. Mina val är att fortsätta installera på den här partitionen eller att välja en annan. Men jag vill ju fortsätta men ta bort den redan installerade XP.
Nån som kan förklara hur jag går vidare?
Hej Titta här!
det här kanske hjälper dig.
Om du ska ominstallera så ska du välja alternativet att installera en ren kopia av xp. Har för mig att man trycker "ESC" och går sedan vidare.
Tänk bara på att du vid en ominstallation rensar hela hårddisken och allt du har på hårddisken kommer att försvinna. Så spara alla dina viktiga dokument, filmer och musik först innan du ominstallerar datorn.

Tack! Länken var jättebra - precis vad jag sökte. Men jag lyckades faktiskt formatera innan jag hann få era svar - genom att läsa noga på Windows egen sida och hålla tummarna hårt. Fast det hjälpte inte… Vi har fortfarande problem med tangentbordet - några tangenter skriver inte rätt. Kan man koppla in ett vanligt tangentbord till den bärbara?
#3: Ja det går utmärkt. Ett tangentbord med USB-anslutning fungerar bra. De finns att köpa för 100 kr och uppåt.
Mvh // Johan

Det ska jag testa.
Den är inställd på att ha rätt layout på tangentbordet då? Den kan ju ha ändrat från QWERTY till någon av de andra varianterna.
så här gör du för att ändra till rätt språk vilket påverkar vart vissa knappar är placerade.

Jag har köpt ett tangentbord i dag. 199 kr på Clas Ohlson. Funkar perfekt.
Länkarna jag fått sparar jag. Man vet aldrig när man behöver dem.