"mini" dator?
Är det någon som har en sån liten "mini" dator? Är dom jobbiga att sitta vid och kan man titta på dvd i den? eller blir den seg?
Jag funderar på att köpa en sån eftersom att min laptop knappt funkar längre och är flera år gammal.
någon som har något tipps på en som är bra?
Jag äger ingen själv, men jag skulle aldrig köpa den och ha som vanlig laptop. De är långsamma, låg skärmupplösning och har för små tangentbord för att jobba normalt på. På resa för att kunna surfa, kolla mail, etc är de säkert jättebra, men som vanlig dator nej.
Det är inte alla som har DVD-spelare inbyggd och batteritiden brukar sällan vara speciellt bra, så jag tvivlar på att du skulle hinna se en hel film.
En riktig laptop behöver inte kosta mycket mer än en netbook, speciellt inte om man ser till hur mycket bättre dator man får.
Mvh // Johan
Jag har haft min Asus eepc 900 i snart ett år och är skit nöjd.
Den är ingen jobbdator, ska du ha en så är det för att surfa, kolla film osv.
På en sådan dator är windows inte lämpligt, det drar ner den helt plus att windows kräver virus program och då funkar inte datorn alls. Alltså välj en med Linux på eller skaffa linux till.
Tangentbordet är litet ja, men inte speciellt jobbigt(Jag har dock små fingrar)
Hälsningar Malin
De finns med en anpassad version av Windows XP till också. När Windows 7 släppts kommer det finnas en speciell netbook-utgåva av det också.
Mvh // Johan
#2: Tyvärr verkar de flesta inte längre gå att köpa med Linux. Tur man hade, som köpte den i tid. Har en Eee PC 900 med Mandriva Linux Free 2009.0. funkar bra men jag går förmodligen tillbaka till Ubuntu när 9.04 kommer om de lyckas med sina försök att göra Ubuntu snabbare, ett arbete som tydligen ska ha någon form av prioritet, vad jag förstått.
Xandros som följde med datorn visade sig vara på pajasnivå. Typ XP fast ännu värre. De hade till och med infört enhetsbokstäver. Snacka om absurt. Skiten åkte ut med huvudet före, därav att jag kör Mandriva nu.
#3 Anpassat eller ej så suger windows på netbooks. Det drar ner dom fruktansvärt jämfört med Linux.
Samma sak igen anpassat eller ej så krävs det fortfarande virus program till windows som gör att datorn knappt går att starta.
Hälsningar Malin