Hjälp med PC spelet The Sims 2
Det här kanske inte riktigt hör hit men jag vet inte var jag ska skriva annars.
Jag har länge spelat The Sims och på våran fasta dator funkar allting bra. Sen fick jag en laptop i julklapp och har nu installerat The Sims 2 och flera expansionspaket på den. I början såg allt ut att fungera bra men sedan blev spelet väldigt trögt och hackigt. Ibland kan det också typ försvinna vissa saker så att man bara ser typ ett huvud sväva omkring. Jag spelar inte The sims så väldigt ofta men skulle ändå gärna veta vad som är felet. Har försökt med att ändra på endel inställningar i spelet men det blir inte bättre. Då jag installerade spelet så installerade jag filerna i en annan mapp än "Program files" mappen. Kan det bero på det på något sätt? Någon som har haft likande problem eller vet hur jag ska fixa det? :)
Just the sims är ökänt för att ställa problem på datorn, tyvärr.
Jag vet inte vad man kan göra åt saken, hoppas någon annan vet :)
#1 Har som tur alltid fungerat bra för mig tidigare. :)
Putt!
Bärbara datorer brukar inte ha lika bra grafikkort som stationära datorer så det kanske är för dåligt grafikkort.
Se även till att du har de senaste drivrutinerna för grafikkortet.
Mvh // Johan
Du kan också gå till Sims hemsida och se om där om det är kända buggar som det finns patchar att hämta hem som löser problemen :)
Putt ;)
Putt efter 6 månader?
Kolla svaret på #6 .
Är du säker på att du inte har något virus eller något annat installerat i datorn som ställer till det. Om det började strula efter att du installerat något program eller gjort något speciellt så har du antagligen problemeet där.
Eftersom thesims 2 är till för stationär dator så funkar det inte bra på Laptop för det är till för stationär
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#7 Har helt enkelt inte varit nästan alls på iFokus på ett tag, så nu tänkte jag ta tag i problemet igen. #6 var ju mitt eget inlägg.. ^^ Om du menade #5 så har jag nog frågat runt på The sims hemsida men har inte riktigt hängt med i deras svar där..
Spelet har strulat ända sedan jag installerade det på laptopen.
#8 Okej, det visste jag inte..
Flög huvuden omkring? xD
//Elin
#10 Ja just så x)
#8 Exakt varför skulle det inte fungera på en laptop? Har man bara tillräckligt bra hårdvara så ser jag ingen anledning till att det skulle finnas ett sådant samband. Med en för gammal (eller klen) stationär maskin fungerar det säkert också väldigt dåligt och det finns säkert en och annan bärbar som det skulle kunna fungera felfritt på.
(UÄ: Alla stavfel i detta inlägg beror på att jag inte orkar korketrurläsa allt jag skriver…)
Hej
Jag vet inte om det här hör hit heller men jag behöver också hjälp med ett pc spel!
Jag har köpt f.e.a.r till pc och lyckats instalera det men jag får bara fram ljud och ingen bild!
Förstår någon problemet?
/Zamuel
Om du vill att så många som möjligt läser din fråga tror jag det är bättre att skriva en ny tråd om det.
Själv vet jag inget om de flesta spel…