Smarta bokmärkestjänster
Använder du någon smart bokmärkesjänst typ Delicious, Magnolia, Google Bookmarks, Live Bookmarks?
Brukar du dela bokmärken till Facebook, Digg, MySpace eller likande tjänster?
Mvh // Johan
ja, till Facebook och Myspace
He he he… ännu något jag inte hört talas om. Bokmärkestjänster? Hm… vad kan vara poängen med det? Förklara gärna vad det är jag missat.
Det finns två stora poänger:
1. Du har alla dina bokmärken online och slipper fundera på i vilken webbläsare på vilken dator du har dom. De finns alltid tillgängliga.
2. Delicious och Magnolia är dessutom sociala i bemärkelsen att man delar med dig av bokmärken och blir automatiskt rekommenderad liknande tjänster som andra bokmärkt inom samma ämnen.
Mvh // Johan
#3: Okej, inget för mig alltså, eftersom jag enbart använder Opera och Swiftweasel. Opera har redan funktionen inbyggd och i Swiftweasel (=Firefox, fast kompilerad på ett mer optimalt sätt) kan jag importera Opera-bokmärken…
Dessutom är det inte bara bokmärken som synkroniseras online i Opera, utan även speed-dial, vilket väl i och för sig är ungefär samma sak som bokmärken, fast mer begränsat i antal (24 i mitt fall, men 9 är standard)…
Okej, tillbaka till ämnet, ursäkta att jag drog iväg som vanligt eller att jag finns över huvud taget, efterosm jag tydligen gör om misstaget hela tiden.