Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 578 ggr
johan
2009-02-03 13:21
0

Smarta bokmärkestjänster

Använder du någon smart bokmärkesjänst typ Delicious, Magnolia, Google Bookmarks, Live Bookmarks?

Brukar du dela bokmärken till Facebook, Digg, MySpace eller likande tjänster?

Mvh // Johan

Oscar
2009-02-03 18:54
0

ja, till Facebook och Myspace

guraknugen
2009-02-03 22:22
0

He he he… ännu något jag inte hört talas om. Bokmärkestjänster? Hm… vad kan vara poängen med det? Förklara gärna vad det är jag missat.

johan
2009-02-03 22:39
0

Det finns två stora poänger:

1. Du har alla dina bokmärken online och slipper fundera på i vilken webbläsare på vilken dator du har dom. De finns alltid tillgängliga.

2. Delicious och Magnolia är dessutom sociala i bemärkelsen att man delar med dig av bokmärken och blir automatiskt rekommenderad liknande tjänster som andra bokmärkt inom samma ämnen.

Mvh // Johan

guraknugen
2009-02-03 22:57
0

#3: Okej, inget för mig alltså, eftersom jag enbart använder Opera och Swiftweasel. Opera har redan funktionen inbyggd och i Swiftweasel (=Firefox, fast kompilerad på ett mer optimalt sätt) kan jag importera Opera-bokmärken…

Dessutom är det inte bara bokmärken som synkroniseras online i Opera, utan även speed-dial, vilket väl i och för sig är ungefär samma sak som bokmärken, fast mer begränsat i antal (24 i mitt fall, men 9 är standard)…

Okej, tillbaka till ämnet, ursäkta att jag drog iväg som vanligt eller att jag finns över huvud taget, efterosm jag tydligen gör om misstaget hela tiden.