Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 949 ggr
pyrst
2008-07-08 16:48
0

godaddy

Hej!
Ska satta upp en egen hemsida, och vill garna ha en .com sida. Nagon foreslog godaddy som host - ar det nagon har som vet nagot om dem?

Tycker att det ar en djungel att forsoka forsta vad det ar man behover. Jag vill framst bygga upp en enkel sida som visar mina foton, i kanske 5 olika kategorier, samt en kontakt sida. Jag vill kunna ladda upp mina bilder sjalv. Om nagon har lite tips for att uppna detta sa skulle det uppskattas. Vad behover man kopa for att komma igang?

Anne

johan
2008-07-09 00:43
0

Vill du göra en egen hemsida? Eller är det mer ett nödvändigt ont? Om det är det senare skulle jag nog rekommendera att använda någon fotosajt som t ex Flickr eller Picasa Web Album istället. Då är det busenkelt att ladda upp och kategorisera sina bilder.

Mvh // Johan

AndreasS
2008-07-09 01:07
0

Instämmer med #1, om man bara ska ladda upp bilder funkar det kalas bra.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

pyrst
2008-07-10 13:08
0

Hej! Jag vill ha en egen sida for att marknadsfora mig som fotograf. Kanner att en egen adress skulle ses som lite mer proffisgare. Men det ar ju en djungel var man ska borja…

Kan man ha en egen adress pa flickr? Hur fungerar det?

Nar jag gar in pa t.ex godaddy sa ar det ju en million olika saker man 'maste ha' och jag blir lite latt vilse…

AndreasS
2008-07-10 20:06
0

Kan tipsa om denna sida. Om du vill sälja bilder, har själv sålt 2 bilder som jag hade lagt upp där.

Att skapa sig en egen hemsida är inte så svårt om man bara kan grunderna för html. Jag lärde mig 1999 grunderna och 2004 startade jag min hobbyverksamhet där jag hjälper mindre företag, föreningar och privat personer med deras hemsidor. I början kodade jag i notepad men gick senare över till frontpage och dreamweaver då webbstandarden ändrades. Förra året bytte jag dessutom webbhotell till manufrog.com som jag varmt kan rekomendera, låga priser och bra service. Min domän hade jag sedan tidigare men kan köpas t.ex via nått av ombuden som finns på denna sida, detta gäller .se domäner men vissa utav dom alla säljer även andra domäner. En .se domän kostar 150:-/år inkl. moms.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

AndreasS
2008-07-10 23:58
0

#3 Surfade runt lite och hittade denna sida. Fotoalbum + Hemsida + Webbmapp + 2GB utrymme. Adressen blir dinsida.hembygge.se

- 59 kr för 3 månader.
- 199 kr för ett helt år.

Låter kalas om jag skulle fixa en hemsida med fotoalbum till det ändamål du har.

pyrst
2008-07-14 16:59
0

Hej igen!
Vad schyssta ni ar som kommer med sa mycket information! Uppskattas verkligen!

Hembygge.se ser bra och prisvart ut. Men kan inte ha en sa komplicerad adress - bor pa Malta och mina kunder ar framst engelsktalande, darav behovet av en .com adress.

Kan heller ingen html utan skulle vilja bygga en hemsida med hjalp av templates. Det jag vill ha ar en enkel svart startsida dar mina foton rullar, och sen nagra menyval till vanster (about me, nagra kategorier (kids, relationships, celebrations etc) contact me). Thats all… Men aterigen, verkligheten ar sa KOMPLICERAD! Det ar bara att signa upp, sager alla sajter jag besoker, men sen borjar det med en million olika val man maste gora…

AndreasS
2008-07-14 18:22
0

#6 Tror inte det spelar någon roll om du har en .com eller .se domän. Det är ju bara att skriva allt på engelska. Svårare än så är det inte.

pyrst
2008-07-15 00:01
0

#7 haller med - om det bara ar t.ex photo.se eller photo.com. Men photo.hemmabygge.se - det ar inte latt for malteserna!

AndreasS
2008-07-15 02:54
0

#8 Man lär sig. Tro mig, sköter en sajt med namn-namn-namn.se och folk lärde sig adressen på 1 månad.

SallyB
2009-02-10 11:25
0

Såvitt jag förstår kan du ha ett eget/annat domännamn även å hembygge! Läs under Övrigt-Egen Internetadress!