Ungdomsläger för datorintresserade?
Är det någon som vet om det finns dagläger/kurser el dyligt för 13 åriga killar. Vill att han ska komma i kontakt med likasinnade. Är ej sportintresserad.

Dreamhack…
Förstår dej precis. Det är inte helt lätt att få killar i den åldern att umgås och träffa nya vänner utanför skolan, speciellt om dom inte är idrottsintresserade och är med i lag/klubbar. Killar i den åldern tar ju inte gärna själva kontakt och söker upp nya vänner, som vi vuxna gör. Hemmen är nog överfulla med killar som sitter på sina rum och spelar, hellre än att träffas Live.
Med datainresserad, menar du spel?
Förslaget är att kanske först söka efter jämnåriga på alla dom spel-forum som finns, helst då i den stad ni bor. Spelar han ex.vis WoW så kan han ju söka efter spelkompisar på deras eget forum. Känns allt okey med några så kan dom gå vidare till Msn och web-kamera och prata där.
Har du kontaktat din kommun och frågat vad som finns för dagläger hos just er?
Vilken ålder brukar det de yngsta vara på dreamhack?
Tack för era förslag. Kommunen det jag har sökt på har mer sommarläger, simma, bad mm.
Han spelar mycket warcraft och har väl ett visst kontaktnät där bland spelen. Dock inte utanför. WoW har han bara spelat lite grann till och från.
Jag ska försöka peppa honom till annan kontakt också.

Dreamhack har inte någon åldersgräns, förra året så var den yngsta deltagaren 5år och den äldsta 72år.
Instämmer med #1 DH. Där kan man knyta många nya och bra kontakter.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek