Krångel Med Labtec Webcamera.
Hejsan..
Det är så att jag har ett ganska störande problem. Jag har en gammal Labtec webcamera men kan inte installera den, eller rättare sagt Min datorn tar den bara för en en " Usb device" men hjälper inte hur mycket drivrutiner ja installera. har testat otalt med gånger med drivrutinerna från deras sida och andra grundläggande drivrutiner till mitt moderkort (( Asus ))
Skulle vara tacksam om nån har ett bra svar på denna frågan :)
Du skriver att du har en gammal webcam, hur pass gammal är den i förhållande till datorn då? Vad kör du med för operativsystem?

Modellbeteckningen på kameran?
Det kan inte vara så att det strular för att du har en N-version av XP?
Har faktiskt aldrig sett att någon använt den versionen någon gång.
N-versionerna är en europeisk variant som uppkom eftersom att gnälliga europa tyckte att det var hemskt av Microsoft att inkludera mediaspelare och annat som hade med media att göra. Idioti enligt mig eftersom att man faktiskt inte måste använda microsofts mediaspelare bara för att de inkluderar den.
Hur som helst…har du installerat komponenterna som ditt operativsystem saknar?
Här står det mesta om N och länkar till komponenter som saknas…det kanske är därför som den inte accepterar webkameran?
http://support.microsoft.com/kb/886540
Den heter faktiskt bara Labtec Webcam :S ..Och är inne på Microsoft sida nu och få testa att uppdatera lite se om det hjälper :)