WoW
skoj att det var fler som spelade detta skitdrygaotroligtroliga spel! (drygt i avseendet att det tar upp i princip all ens fritid) =)
själv kör jag orc rogue (som main) på shattered hand (pvp), ni spelade på ravencrest, vad är det för server?
vad har ni för karaktärer, yrken, vapen etc .. ? nyfiken =)

Hehe, vi ska nog kunna ge lite information.
Ravencrest är presis som Shattered Hand en pvp(spelare vs spelare) server, skulle inte kuna tänka mig köra på en PvE(Spelare vs miljö(?);)) då det faktiskt är "halvt" krig mellan Allaince och the Horde.
Jag spelar en troll priest som är specilicerad för helning(självklart;)). Tyvär så har jag inga coola vapen men jag har ett Belt of the Archmage.
Jag har tailoring(Jag är skräddare) som huvud profession och kan faktiskt göra bältet själv! ;)
Guilden vi är med i har gjort lite Molten Core och Zul Gur'ub. Vi har dock bara dödat en av bossarna än så länge i Molten Core.
… jag spelar trollmagiker som main. Isspecad f.n. Har fortfarande en bit kvar innan jag är direkt välutrustad, men ett par lila items har jag iaf. ;) Ett bälte som Saber fått sy ihop åt mig, och en "Frost band" ring… Nästa på listan är ett hyffsat vapen. Borde köra några Tributes för att hitta en "Staff of the Ogre Magi", tror jag, men det blir så sällan…
Som yrken kör jag alkemi och herbalism. Har också, på något sätt, lyckats skaffa upp alla secondary professions till 300. ;)

skoj! =)
jag är ingen 'hardcore spelare' så jag har inte gjort några större raider .. min utrustning pallar inte det, har även svårt att få ihop tiden för dessa grejjer.
inga epics alls på min gubbe =( kör alchemy o herb .. men ångrar nästan det då man sällan använder potions .. kanske viktigare vid just raids? att köpa herbsen på AH är ju dyrare än vad man får ut för div potions … en sak jag dock tycker är fantastiskt skoj är att hänga på AH och 'trejda' .. tillbringar alldeles för mkt tid där =)
cooking o fishing 300!? då har du ägnat en hel del tid åt detta spel =)
startade precis en UD priest jag tänkte lattja lite med mellan instanser och BG's.

Det är en stor skillnad på "hardcore spelare" och mig och kaidela. Tror vi klassas som mellan spelare om det finns något sånt? ;) Vi spelar visseligen mycket men det är långt ifrån de personer som är riktiga "hardcore spelare" vi har folk i guilden som har över 45 dygn online tid sedan spelet släpptes i februari med en gubbe! (urs det är mycket tid det!!!!)
Du har inte funderat på att starta en gubbe på ravencrest? Vi har en svensk guild där vi kör med våra alt's (alternativa gubbar!) sen är vi själva med i en större europeisk guild för att göra stora instancerna.

hehe jag har typ 25 dygn på min gubbe .. har haft spelet ganska länge men skyndat långsamt.
näe, vill gärna vara med i guildchatten så man är med om det är nån instans eller BG grej på gång .. då växlar man bara till sin main, men tack ändå!

25 dyng är inte så lite, har nog inte mycket mer själv, 29dygn tror jag nu, har inte blivit mycket annat gjort en stora instancer på senaste tiden dock, måste ta tag i det vanliga questandet igen! =/
Ja verkligen! =P
Brukar själv handla rätt mycket på AH också. =P Vet inte varför, men det är på något sätt underligt tillfredsställande. Ett tips är att köra senaste betan av auctioneer. Gör att det hela går i runda slängar 7 ggr snabbare. =P Helt suveränt.

Aktions huset i world of warcraft är en konstigt fenomen! Det finns liksom folk som knappt kör själva spelet utan bara använder Aktions huset för att sälja och köpa saker! Vet om personer som långt innan dom ens nåde lv 40(max 60) hade råd att köpa fler än en Episk(epic mount) riddjur. Vilket jag inte ens har kommit nära att köpa även fast jag är 60 sedan en tid tillbaka!!! ;)
För de som inte vet något så vid level 40 kan man köpa
ett riddjur för 100guld, det är ganska ovanligt att om man spelar på vanligt har 100g när man når lv 40 utan brukar bli vid level 42-45. Vid level 60 kan man sen köpa ett nytt riddjur som är snabbare och kostar ungifär 800guld.

mm det där epic är jobbigt .. trots idogt trejdande i AH kommer jag sällan över 400g … bränner mkt på herbs o grejjer … =) grinda ihop 500g pallar jag nog inte … har ni några tips?
tidigare fanns det en som beskrev hur denne kom upp i 10 000g på us-forat, det var skoj läsning. den efterföljande diskussionen var ännu roligare, tyvärr finns inte den posten kvar längre. men denne blev anklagad (!!) för att driva inflation i spelet etc. när han tydligt berättade att han ofta 'under-cuttade' priser etc.
kör auctioneer … men försöker inte göra det för mkt, det om nått gör att man blir fast i AH =)

Jag har alldrig kommit över 200guld vid ett och samma tillfälle i rena pengar. När jag får lite pengar då köper jag massa vapen och utrustning för att dissenchanta dom! Sen sparar jag på grejerna och ger bort enchants till polare.

oj, det var generöst! är det inte bättre o kuta instanser o disenchenta dropsen?
#9 - Den senaste versionen också? Den som kommer ihåg satta priser och låter dig skapa auktioner med alt+click? =P
Hur som, jag tror att AH tillsammans med vanligt spelande (speciellt om du kör herbalist) fungerar ganska bra för att skramla pengar. Jag har säkert fått ihop nästan 2000g under min speltid. Mycket på att sälja växter på AH, eller sälja vissa potions (Arcane Elixir, Magic Resistance Potions, Agility och Defence potions…).
Bland det bästa att tjäna pengar på är dyra Greater Fire Protection Potions… Men det är inte alltid så lätt att få tag i Elemental Fire till rimliga priser.
Andra heta tips är att inte sälja skrot till vendor som kan användas för att levla crafting. "Chunk of Boar Meat" och "Stringy Wolf Meat" säljer t.ex. löjligt dyrt till höglevlade spelare som kommer på att de vill lära sig cooking. =)

hmm .. den kommer ihåg priser om jag bockar i en ruta .. men alt+click .. näe det känner jag inte igen =) smart!
arcane gjorde jag när jag skillade upp min alchemy till 300, gjorde typ 25st, de sista 10 fick jag ge bort till en guildie då de var omöjliga o sälja på min server …. mkt mysko!
greater fire förstår jag att den säljer bra! tyvärr har jag inte receptet till den.
hehe meat .. sånt jagade jag också när jag levlade cooking, det var drygt =) fast jag har nog bara 100 i cooking, för att kunna göra thistle tea (för att få 100 energy)
Marknaden för potions förbättras avsevärt när de stora guilderna kommer igång ordentligt med stora instansrundor. ;) Jag försökte sälja arcane potions för några månader sedan, fick inte en enda såld, ens för 50s per stack. Nu säljer jag dem ofta för 3g50s bid 4g50s B/O.
Receptet på Greater Fire Protection potions bör du skaffa. ;) Droppar på orcherna i LBRS…

hehe har precis suttit o läst på om det receptet … tror jag ska ägna helgen åt att försöka farma det … lyckas jag börjar jag skymta min epic mount … =)

Körde Zul'Gurub med guilden igår, det är alltid lika förvånade hur svårt det ska vara att få 20 personer att samarbeta! ;) Men vi lyckades få ihäj första bossen på 4:e försöket! Känslan när man ser den gå ner på 4,3,2,1, 0% av hp är allid så skön, men det känns som det tar en evighet! ;)
Vi tog sen också två till bossar och en av bossarna klarade vi på första försöket!
Måste bara rekomendera att köra de större instancerna, det kanske tar lite tid men det är en av de bättre momenten i wow enligt mig.
Det är trevligt när det går bra, nästan oavsett vad man gör.
De roligaste bitarna hittills tycker jag har varit när man kört 5-manna grupper som fungerar riktigt bra. Det är så kul när allting bara passar. =)
Blir nog ännu bättre med de stora instanserna. När de börjar fungera lika bra…

Jo det stämmer att 5-manna oftas är riktigt roliga men jag tyckte att den jag körde igår kväll med guilden var riktigt kul, tyvär så blev det lite väntetid då det var 20 minuters kö till servern och vi vågade inte ta bossarna när vår warlock/präst var offline.
När ska dom fixa att det inte är kö för att spela! Alternativt ge prioritering till folk som är i stora instancer.