Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2036 ggr
[aspie]
2009-02-21 08:39
0

Farligt e-mail?

Fick detta mail skickat till mig från en bekant och nu undrar jag om jag gjorde en tabbe som öppnade mailet. Vet ni något om detta?Obestämd

VIKTIGT, OM NÅGON KALLAR SIG
bum_tn007@hotmail.com och addar dig på msn så acceptera  INTE**
*för det är ett MSN-virus som ger användaren ditt IPnummer.***
**
SKICKA DETTA TILL ALLA PÅ DIN LISTA**
**
*för om det är någon som accepterar den*
så kommer du också du få den på din lista.
Då kan han göra en massa saker på din dator,
och han ser då allt du gör på datorn utan
att du få veta det.

Detta innebär att han kan få tag i dina lösenord och inkräkta på sådant**
*som din mail, communities, bankkonto och dyligt.***

För att detta inte ska hända så
SKICKA DETTA TILL ALLA. ///Detta är VIKTIGT!! SNÄLLA SKICKA VIDARE, FÖR JAG VILL INTE HA VIRUS!!!!

Jeeeppaaaa
2009-02-21 11:49
0

Fick du någon bilaga till mailet som du öppnade??

[aspie]
2009-02-21 11:53
0

Nej, det fick jag inte

Jeeeppaaaa
2009-02-21 11:59
0

Då ska det nog inte vara någon fara, det är bara ett mail , strunta i dem mailen bara! Tungan ute

[PeterWem]
2009-02-21 12:20
0

Gör inget om någon lägger till dig på sin kontaktlista. Ingen kan göra något med din ip ändå. Jag ska visa er det senaste nu istället:

Varning för phising.

Jag fick faktist från en av mina kontakter nu imorse. Mailet var riktigt trovärdigt. Så här stod det i mitt fall:

Sandra Lännerberg har bett oss att lägga till dig i sitt sociala nätverk av vänner på meetYourmessenger.se

**
Hej Peter/Caroline**

Jag vill lägga till dig till mitt sociala nätverk av vänner på meetYourmessenger.se

-Sandra Lännerberg

Se inbjudan från Sandra Lännerberg

©Copyright meetYourmessenger.se. Rapportera meddelandet som skräppost här

Du har fått det här mailet därför att Sandra Lännerberg har bjudit in dig att bli användare på meetYourmessenger.se

I enlighet med personuppgiftslagen har du rätt att få tillgång till den information om dig som vi har registrerat. Denna information är begränsad till innehållet i detta e-postmeddelande och ditt namn, om det finns med. Ingen information kommer att överlämnas till tredje part utan ditt samtycke.

När du går ut på sidan kommer man se Sandra Lännerbergs alla kontakter och deras msn-bilder. Detta för att Sandra redan är kapad. Hon har nämligen blivit lurad. Så alla som kan, rapportera meetyourmessenger.se. Detta gör ni här:

googles rapport.

Microsofts rapport.

[aspie]
2009-02-21 12:45
0

Det finns så mycket faror med internet för en naiv dator-okunnig människa som jag. Borde nog hänga lite mer på denna sajt för att lära mig mer.

Tack för all info ni givit mig Glad

Gahella
2009-02-21 12:45
0

Tack snälla PeterWem för den här viktiga infon, ska sprida den vidare!