Länkar kraschar bredbandet
Emellanåt orsakar länkar, framför allt när jag ska läsa ner filer, att bredbandet kraschar och måste startas om. Nyss hände det med den här länken:
http://download.oldapps.com/SnagIT/snagit902.exe
Oftast händer det inte direkt utan först efter att en del av filen har lästs ner.
Är det någon som förstår vad det kan bero på?
Vad menar du med att bredbandet krashar?
Bredbandet kan inte krasha. Och hur avhjälper du det? Startar du om modem eller router?
D-links produkter (då främst DL-604 och DL-624) har en förmåga att bli överhettade när man hämtar filer. Det som då händer är att modemet eller routern hänger sig och man får dra ut strömmen och sätta i den igen. Om det är detta felet du har så är det antagligen din router eller ditt modem som är boven och som inte klarar av att hämta några större filer innan den blir överhettad.
Nu vet jag ju som sagt inte vad du menar med att bredbandet krashar med prova att se till att ditt modem eller din ruter har gott om luftflöde….eller så får du köpa nytt.
Utifrån hur mitt eget bredband är uoppbyggt/konfigurerat verkar det helt obegripligt.
Kan du inte beskriva lite mer hur ditt bredband hänger ihop med datorn?
Är det en separat bredbandsrouter med inbyggd switch eller har du ett 3G-modem direktanslutet i datorn så datorn sköter en del av linjehanteringen eller….?
Jag hade något liknande för ett tag sedan, varje gång jag klickade på en länk så tappades kontakten med internet. Då fick man backa och testa igen och då gick det oftast bra men inte alltid. Jag ringde Comhem och de sa att jag hade helt enormt mycket paketförluster. De skickade nytt modem och nya kablar och sen dess har det funkat kalasbra.
#1: Du har rätt, det är snarare det trådlösa nätet som kraschar. Inga program kan längre komma åt nätet. Problemet löser sig inte förrän jag tar ut sladden till nätaggregatet och sätter i den igen. Det räknar jag som en krasch av något slag. Jag startar om routern (Netgear). I mitt fall är det nog ingen överhettning. Det brukar inträffa inom tio sekunder från det att jag börjar ladda ner.
Det är din router det är fel på….och det kan visst vara överhettning eller överbelastning. Den kan ligga på gränsen hela tiden och när du börjar tanka så är det droppen som får bägaren att rinna över. Testa med en annan router så ska du se att ditt problem löser sig.
Hmm … jag får kolla om det finns någon garanti kvar på den. Jag tror inte att den är så gammal.
Tack!
Måndagsexemplar finns alltid 
Jag vet för jag har fått min beskärda del av sådana inom en massa olika områden. Ett tag trodde jag att det vilade någon förbannelse över mig. 
Jag får väl leta reda på min gamla FON-router som jag aldrig fick att fungera.

Min första D-link router (trådlös) hängde sig på en sekund när jag laddade upp bilder med ett program till en framkallningfirma. Om jag körde med kabel kandek det klarade 5 sek.
Det bästa som hände det modemet var när blixten dödade den :-)