Fråga angående MSN?
Hej!
Jo, jag undrar om det på något vis går att ta bort annonsen som är nederst på MSN? Flikar har jag tagit bort, men hittar inte på nåt om annonserna.
Det är väldigt irriterande, för varje gång jag för muspekaren över där, så öppnas annonsen som större bild…trist!
Sen en fråga till. Jag har fortfarande version 2008. Om jag installerar version 2009 och inte vill ha beta…vet någon vart jag hittar det? På svenska…:)
På nya versionen, tror ni att annonser kommer upp på detta vis som jag har nu?
Mvh Chutney
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Ursäkta att jag frågar, men vad innebär detta?
Enligt min mening förstår jag inte hur dom kan ge ut en ny version av MSN som SÅ många har stora problem med att få fungera korrekt. Forum är överfulla med folk som frågar efter vad det är för fel och hur dom ska lösa problemet. Programmet kraschar efter uppstart med info om att Windows Live Platforms inte fungerar. Eller går inte ens att installera alls och en rad 0x8000xxxx felkoder kommer upp. Ingen verkar veta svaret, i alla fall inte vad jag hittills läst. Svaren står inte heller att läsa på MSN'n hemsida.
Efter att ha stängt av brandvägg + antivirus + rensat hela datorn från allt vad Messenger och Live heter + kört programrensning med CCleaner otaliga gånger, så lyckades jag installera version 2009. Men, så nyligen kom en uppdatering till programmet. Alternativet var A) installera uppdateringen B) Eller inte, men då fungerar inte MSN längre.
Och så klart, så gick inte uppdateringen att installera alls så det blev till att gå över till gamla hederliga version 8.1.
#1 Tack för tipset om A-Patch, fungerade perfekt!

Ja, då vill jag nog inte installera version 2009 :) Inte än iallafall. Tack för tipsen!
Men undrar fortfarande var A-Patch är bra för?
#4 Du undrade om det på något vis gick att ta bort annonsen längst ner på MSN i ditt inlägg. Det är det A-Patch gör. Hitta rätt version av ditt MSN i listan och packa upp det under Program. Starta om MSN och det fungerar.
Använd Pidgin istället, så behöver du inte ens fundera på annonser.
Pidgin IM klarar MSN, Yahoo, ICQ, Google talk, IRC och många fler i samma program och gränssnitt. Enda nackdelen jag kan komma på, om man har behov av det, är att Pidgin inte stöder video.
Med plugin kan Pidgin även hantera Xfire, Facebook-IM och ytterligare en bunt.
Allt i samma gränssnitt och möjlighet att gruppera dina vänner precis hur du vill oavsett vilket protokoll som används. Har man många vänner så kan man gömma de som är offline så listan inte blir så lång

Aha, okej, då förstår jag..tack :D
Jag har provat Pidgin, men gillar MSN bättre :) Tack ändå :)

Åh vad bra A-Patchen var, tack så mycket 
#8: Märkligt vad olika människor är. Själv fick jag aldrig MSN Messenger att hitta mina ICQ-kontakter över huvud taget, bara MSN-kontakterna. Dåligt dåligt. Med Pidgin kör jag ICQ och MSN samtidigt. Utan reklam. Bara sista argumentet är ju värt så mycket för mig att jag hade kunnat tänka mig att betala för det.

ICQ har jag nog inte använt på säkert 10 år :p
Men nu fick jag bort reklamen från MSN iallafall :)
#10: Jag använder det knappt heller, men numera behöver jag inte bry mig om huruvida kontakterna finns på det ena eller andra stället. I min kontaktlista dyker alla upp, oavsett.
Tack vare det, om nu någon är intresserad av mina anekdoter, fick jag åter kontakt med en snubbe jag inte snackat med sedan 2004, han som höll i The Ventures Fan Club i USA förr, om inte fortfarande. Han fick cancer kring just 2004. Trodde han var död sedan länge, men tydligen inte. Han hade fortfarande cancer dock och har varit nära att dö ett antal gånger, men verkar vara på gott humör ändå. Han sa att hans far var polack och hans mor från Irland, så han var dubbelt envis och var tydligen inte så lätt att få död på…
Oj oj oj, vad utanför ämnet jag hamnade till sist. Sådan är jag, tydligen.

Jag minns knappt hur ICQ fungerade..*s* Jag är mycket nöjd med MSN :)
Vad spännande det låter, att du fått kontakt med en gammal vän, vad kul :) Inte roligt att han är sjuk förvisso, men ändå.
Lätt att hamna utanför ämnet ibland, men det gör inget tycker jag 
Tycker också Pidgin är överlägsen MSN-clienten. Kör MSN, ICQ, Yahoo Messenger och Google Talk i den. De flesta kontakter har jag visserligen via MSN, men har några stycken i de andra näten också. Hade varit jobbigt med 4 olika klienter igång samtidigt.
Dessutom är möjligheten att gruppera kontakterna oberoende av vilket nät de sitter i och funktionen att kunna dölja kontakter som är offline så de slipper fylla vyn. Sen finns en mycket bra "samtals"logg som jag haft nytta av flera ggr. Har kunnat gå tillbaka och kolla vad som avhandlats och kolla uppgifter man glömt att anteckna.
Har också återupprättat gamla kontakter, I mitt fall via Yahoo Messenger. Alltid kul när sånt händer.

Men, gömma de som är offline kan man ju göra i MSN också har jag för mig?
Sen finns det möjlighet att spara konversationen, så man kan gå tillbaka och kolla ifall det behövs :)
Sen, alla MSN, ICQ, Yahoo Messenger och Google Talk, jag skulle bli väldigt förvirrad tror jag eftersom jag inte använder de andra, men även om jag skulle ha använt dom, så hade jag nog valt att bara ha en - det vill säga MSN 
#14 Har man kontakter i de andra näten så har man :-) Och då är det praktisk att slippa en hel uppsättning klienter.
Sen ser du inte de nät du inte har aktiverat så nån förvirring behöver det inte bli. Jag använder ju inte Jabber, IRC eller de andra näten som Pidgin stöder så jag varken ser eller märker av dem. Enda gången man ser att möjligheten finns är när man går in i konfen för att ändra eller kolla nått.
Har det kommit möjlighet i MSN att gömma dem som inte är online nu? Ok jag har inte kollat de nyare versionerna men även MSN förbättras väl med åren
#15: Poängen med Pidgin (och andra liknande klienter) är ju att man INTE blir förvirrad, eftersom man har alla kontakter samlade på ett enda ställe. Man behöver därför inte bry sig om vilket nätverk den man pratar med använder eller vilka man själv använder (annat än när man konfigurerar programmet första gången man kör det). Det enda som gör att man blir påmind om att olika kontakter finns på olika nätverk är ju en liten ikon. MSN-kontakterna har en liten MSN-ikon före namnet, ICQ-folket en ICQ-ikon och så vidare. Man kan låta bli att titta på ikonerna om man blir förvirrad av dem…
Har man en klient för varje nätverk blir det ju betydligt mer förvirrande.
Egentligen ska jag ju bojkotta MSN eftersom jag bojkottar allt annat som har med Microsoft att göra (av en stor mängd orsaker, varav blandade maffiafasoner bara tillhör en minoritet av dem), men i och med att jag kör Pidgin så känns det inte som MSN och då lurar jag mig själv att inte tänka så mycket på det… ha ha ha
Vill bara förtydliga mig lite, eftersom mina inlägg kanske fick en ton som kanske antydde något jag egentligen inte sagt: Jag tycker att var och en bör använda den klient vederbörande anser vara lämpligast. Tänkte bara ifall någon skulle få för sig att jag försöker tvinga alla att använda Pidgin, exempelvis…

Jag har inga kontakter på något annat ställe än MSN :) Och ja, jag har för mig att man kan dölja de som inte är online..ska kika…vänta..*s*
I MSN 8.5 1302.1018 så kan man gå in på -visa meny - kontakter - filtrera kontakter - visa endast kontakter som är online :)

Jo, men som jag skrivit ovan, jag har inga kontakter någon annanstans :)
Jag nervärderar inte Pidgin på så sätt och tror säkert att det är bra, speciellt om man nu har kontakter på fler ställen :) Men när jag provade Pidgin vid något tillfälle, gillade jag det inte. Var något som inte fungerade som jag ville..minns bara inte vad, var länge sen :P
Nej, det tror jag inte heller :) Alla gillar ju sina egna favoriter. Jag uppfattade det inte av dig eller någon annan här, att det är ett måste att ha Pidgin..*s* Nemas problemas
#20: Vill bara nämna, eftersom du skriver att det var länge sedan du provade Pidgin, att Pidgin är ett relativt ungt program vilket brukar innebära att saker ändras ganska fort i och med nya versioner. Vad det nu var som du inte gillade med Pidgin när du provade det, KAN mycket väl vara åtgärdat nu, men det är ju svårt att säga om man inte vet vad som var ”fel”.
Vill också nämna att Pidgin inte enda alternativet till MSN MEssenger heller. Det lär väl finnas minst en handfull ytterligare. En av dem heter aMSN och den klarar nog bara MSN, tror jag (kan dock mycket väl vara ute och cykla lite nu…). Tror den finns för Windows också.

Okej, jo det kan jag förstås tänka mig :)
Men jag tror ändå att jag nöjer mig med MSN som jag har nu :)
Tack ändå!