Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 582 ggr
Niklas
0

Historiens största buggar

Wired har en artikel där de rankar de största datorbuggarna genom tiderna. Så här skriver de om den första buggen, som drabbade Panel F, Relay #70 of the Harvard Mark II system:

"The computer was running a test of its multiplier and adder when the engineers noticed something was wrong. The moth was trapped, removed and taped into the computer's logbook with the words: 'first actual case of a bug being found.'"

Läs hela artikeln:

History's Worst Software Bugs

Har ni läst om eller skapat några roliga buggar? 

(I vilkken grupp hör det här inlägget hemma?)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Saber
0

Jag vet inte om detta stämmer eller om det är samma fall som dom tar upp på sidan (1962 rymdkracen). 

Enligt uppgifter inträffade buggen av att två olika mjukvaru program skulle komminucera med varandra under uppskutningen, för mig att det hade med bränsleförbrukningen). Problemet var bara att enda var kodat i europa och använder meter som mätenhet, det andra var kodat i usa och änvände yards (tror jag det va) vilket gjorde att det blev lite fel. *KABOOM*!

tillalex
0

Tyckte 1982 -- Soviet gas pipeline var lite häftig. Snopet för ryssarna.

Erik
0

Ung som jag är så uppskattar jag Microsofts blådumpsdemo i samband med att de skulle trycka ut Windows 95. =) "Jag trycker bara in skrivarsladden här, så…"

johan
0

#3: Ja den var kul.. Det var iofs inte lansering, utan endast en demo. Jag tyckte Bill räddade situation rätt bra.. "I guess that's why we're not shipping it yet…"

Mvh // Johan