Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1039 ggr
navarro
2009-02-28 17:27
0

Windows Internet Explorer 8

Idag kom erbjudande om att ladda ner Explorer 8 från Microsofts nyhetsbrev. Tidigare laddade jag ner Beta 8 och tog bort Explorer 7, detta gav en massa problem och därför har jag tagit bort Beta 8 och¨återinstallerat Explorer 7. Nu undrar jag om jag skall ladda ner Explorer 8 eller om jag skall vänta lite och inte ställa till det igen. Jag är som ni vet från tidigare en novis i allt detta, men vill ha en fungerande och snabb dator. Använder Telia Mobilt bredband med Telias säker surf och det fungerar bra, fast jag bor ute i skogen bland en massa höga träd. Önskar era synpunkter

Hjortronsylt
2009-02-28 17:41
0

Min personliga åsikt är att om du hade problem med Beta 8 så lär du inte få mindre installationsproblem med RC1, som den senaste Internet Explorer versionen heter. Jag fick många gråa hår före installationen lyckades!

Viktigt. Sätt en systemåterställningspunkt före och stäng av antivirusprogram och brandvägg före du på börjar installationen!

Förslagsvis annars: ha kvar IE7 och installera Firefox parallellt, som är mycket snabbare och stabilare än Internet Explorer.

navarro
2009-03-01 15:07
0

Tack Hjortronsylt! För då blir det lättare att avinstallera om det blir problem. De problem som uppkommer är eftersom jag inte kan så mycket om hur allt fungerar. Jag nöjer mig med en snabb, fungerande dator utan en massa krångel. Häromdagen var jag hos en tekniker och fick hjälp, eftersom jag förnyat Telia mobilt bredband och Teliaaffären, som hjälpte mig med kommaigånggarantin, råkade sätta i en gammalt Telia säker surf-CD, vilket innebar att jag inte ens kom ut på internet. Hade krångel i en vecka, trots att de hade datorn i 3 dagar och sedan bara sa att jag fick gå till en tekniker, eftersom min dator är köpt i Spanien och har Window på spanska. Det var inte deras bord att komma till rätta med felet de själva åstadkommit. Hur som helst teknikern tyckte att jag hade en snabb och trevlig laptop (Samsung Q 25) och han fick ordning på den på mindre än en timme trots att han inte kan spanska. Det var Norton antivirus som ställde till det eftersom de inte avinstallerat det korrekt och allt var kaos i den stackars datorn.

Kaj
2009-03-02 10:57
0

OM du bara väntar lite så kommer den skarpa versionen av IE8 om någon månad eller så skulle jag tro. Kan ev. ta två månader, ingen vet säkert ännu för MS har inte gått ut med någon information. Men den borde som sagt ligga ganska nära nu.

navarro
2009-03-03 17:05
0

Bra! Kag jar börjat använde Firefox nu och det verkar gå bra.