Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 719 ggr
Jonas
0

Alternativ till DC++

Tjena,

Jag undrar vad det finns för alternativ till Direct Connect/DC++ att ladda ner nu för tiden och vilka för/nackdelar de har?

/Jonas

Saber
0

Jag brukar använda bittorrent tekniken för att ladda hem speldemos och program som ger den möjligheten via deras hemsida. Bittorrent tekniken används tex av Blizzard i World of Warcraft för att slippa ha jättemycket bandbred när de släpper nya patcher.

Jag recomenderar programet azureus som bittorrent client.

Saber
0

Nackdelem med programmet är svårt att veta ifall det kommer gå fort eller inte. Den andra stora nackdelen kan vara att det inte finns någon som har hela filen och då sitter man där och hoppas att någon ska börja seeda(ladda upp som har hela filen) igen

Fördelen är den att man delar på tyngden från den som hade filen från början. När man laddat en liten del av själva filen så kan man själv ladda upp den delen till andra personer som fortfarande saknar den delen medans man kan ladda ner delar som dom redan har men du saknar.

Andra fördelen är att ifall den persoen som hade hela filen från början försvinner kan andra nu fått hela filen eller så kan hela filen finnas utspridd över alla som försöker ladda ner så att den kommer ner tillslut ändå.

Erik
0

#2 - Bittorrent är onekligen mycket praktiskt, speciellt om man vill dela med sig av stora filer till många personer… Som nedladdare finns det väl egentligen bättre alternativ, men det kräver ju också att någon kan tillhandahålla hela filen och bandbredden du behöver.

Kaj
0

Jag gillar fortfarande DC++. Mest för att det är det snabbaste sättet att ladda på. I vart fall om man är inne på maximumspeed hubbarna. Dom ligger ju i Sverige och kräver minst 10 mbit linor.

jag kör själv 100 mbit och kommer mot vissa användare upp i 70-80 mbit. En hel film tar då bara någon minut eller två att få hem.

Jonas
0

Måste man dela med sig med mycket för att komma in på Maximumspeed hubbarna?

Kaj
0

#5, det finns flera olika. Vissa kräver endast 10 gigabit som du delar med dig av medans andra kräver upp till 80 gigabit.

Kolla på maximumspeed hubbarnas beskrivning på denna adress

Även Ancient Spirit hubbarna är bra. Dom har ett samarbete med maximumspeed hubbarna