Popup-fönster?
Min dator har aldrig tillåtit popup-fönster, men idag har det hoppat upp flera stycken.
Ofta samma flera gånger.
Jag har gått in på Verktyg och aktiverat popup-blockering men det hjälper inte?
Vad ska jag göra?
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Det låter troligen som så kallade "tracking cookies", och kan inte "botas" med popupblockeringen du har i webbläsaren. Jag hade själv ett liknande problem för en tid sen, men jag använde mig av detta program(Gratis) AD-AWARE, och skannade igenom datorn med det, den hitta massa skräp, som jag då tog bort och sedan så var det bra igen=inga fler rutor för mig iaf! Testa det du med, finns att tanka på:
Cookies har ingenting med popupfönster att göra.
Men det finns annonser som lyckas komma runt popupblockera. Tycker ofta annonser på Aftonbladet varit sådana.
Mvh // Johan

#1 Jag har installerat det men det hoppar ändå upp.. :(
#2 Det här är många olika annonser, bla. Netonet, nintendo och sånt..
[kaniner och gerbiler]
Men har du SKANNAT igenom datorn med programmet? Om inte, så gör det.
Läste på ett annat forum på nätet för några veckor sen om en som fick reklampopups. Boven för den var tydligen realplayer. För när den avinstalllera realplayer så sluta den få den sortens popup.
Nu vet jag inte om man verkligen måste avinstallera den. Kanske finns nån inställning så att man kan stänga den så att den inte ligger aktiv.

Jag har scannat igenom. Det hände inget mer.
vad är realplayer för något då? (totalt oteknisk) jag sökte men hittade inget sånt på min dator.
hm.. :(
[kaniner och gerbiler]
Real player är ett program (finns andra sorter) som man använder för att se tex videos eller lyssna på musik i datorn.
Man kan lätt känna igen det på sin symbol som ser ut lite som en pratbubbla med ordet real i. En länk till real player (på engelska) där du kan läsa om den och där ser du även den typiska symbolen.
#0 Tycker att Firefox webläsare har mycket mer effektiv pop-up blockering i sina inställningar, än Internet Explorer. Dessutom kan du använda ytterligare Tillägg i Firefox som ytterligare blockerar både pop-up och även flash.

Det har löst sig nu. Vet inte hur. Tack för hjälpen!
[kaniner och gerbiler]